Skocz do zawartości

Arduino-pomiar napięcia usb ws2812b


kamil456

Pomocna odpowiedź

Witam mam problem.Od razu mówię,że jestem w tych tematach zielony.Potrzebuje wykorzystać arduino do pomiaru czy jest napięcie w USB Porcie komputera.I teraz tak:czy moge wykorzystać mini usb do sprawdzenia czy jest napięcie od USB w PC(jak tak to w jaki sposób) czy lepiej zrobić to z pinów w stylu voltomierza(sprawdzał by napięcie jeśli byłby 5v to wywoływałby animacje led ws2812b) (link do skryptu (forbot kurs)). Jednak nie wiem czy przy podłączeniu do pc (pinami) USB arduino się nie spali niby voltomierz arduino jest do 5v ale wolę się upewnić. Przy okazji chciałbym spytać się jak podłączyć zewnętrzny zasilacz 20w 5v do arduino(ten zapas mocy potrzebny mi do led ws2812b).

Link do komentarza
Share on other sites

Jak chcesz mini-usb wykorzystać to co to za Arduino? Nie napisałeś też ile jest tych diod.

No i może jeszcze napisz, jak sterowanie diodami, łączy się z wykrywaniem napięcia na USB, czy to dwa oddzielne projekty?

Jeżeli masz na myśli Arduino nano i zadowoli cię, że gdy będzie napięcie to zapali się dioda led syngalizująca napięcie w układzie, no cóż... trochę przestrzelone rozwiązanie. Jeżeli nie to raczej coś w stylu tego woltomiarza z kursu (z wykorzystaniem ADC). Taka ciekawostka napięcie na USB nie musi być sztywnym 5V (ma też swoją tolerancję, więc możesz być bardziej dokładny wykorzystując przy pomiarze jakiś dzielnik napięcia - gdzie "jakiś" odnosi się do Twojego doboru rezystorów i napięcia referencyjnego).

Teoretycznie możesz zasilć Arduino podpinając zasilacz odpowiednio do pinów 5V i GND, ale nie polecam. W Twoim przypadku pewnie lepiej byłoby zasilić diody z z tego zasilacza i podpiąć tak by zasilanie arduino i diod miało wspólną masę (GND).

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg