Skocz do zawartości

Samobieżny manipulator operacyjny


JStan

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

robota wykonana fachowo 😉 Nie będę się rozpisywał bo tutaj nie ma co do komentowania... Jedynie te kable mogłeś jakoś wbudować w obudowę bo tak jakoś dziwnie to wygląda, a pozatym to praca na 6+ lub na 10 xD

Ps. w jakim programie stworzyłeś taki projekt tych płytek i ogólny zarys robota 😉 ?? jest to Corel?

Link do komentarza
Share on other sites

Proszę o uwagę!!!

B O S K I

dziękuję 😉

Ja właśnie w tym kierunku zdążam.. choć przede mną dłuuga droga..

Link do komentarza
Share on other sites

Fantastyczny !

Jak widzę, coraz wiącej projektów poza spełenieniem stawianych im wymogów, spełnia jeden z ważniejszych a często pomijanych przez młodych konstruktorów: estetyka !

Konstrukcja prezemyślana, o wysokich walorach estetycznych, i doskonale przygotowana dokumentacja.

Jednak do ceny ok 2000 zł, brakuje ceny roboczogodzin. Czas to pieniądz i każdy projekt, poza materiałami i softem posiada również wymierną cenę w postaci spędzonego przy nim czasu.

Gratuluję zarówno pomysłu jak i wykonania !

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dziękuję za opinię. Faktycznie jak kolega jamtex napisał cena roboczogodzin a było ich dużo jest tu nie do ocenienia. Jak to w reklamie karty płatniczej, można rzec bezcenna 😉

Jedynie te kable mogłeś jakoś wbudować w obudowę bo tak jakoś dziwnie to wygląda

Zauważ że te przewody pracują podczas ruchów ramion i ich długość jak i ułożenie zostały tak dobrane aby nie były rozciągane podczas pracy. One nie są w nieładzie, wszystko ma być tak jak jest 🙂

Ps. w jakim programie stworzyłeś taki projekt tych płytek i ogólny zarys robota?? jest to Corel?

Napisałem w opisie, jest to Autodesk Inventor 9, Corel byłby tu w ogóle nieprzydatny...

Link do komentarza
Share on other sites

Nie ma co estetyka powala na kolana,ale nie lubię tych manipulatorów na serwach...Są porostu za słabe,mogłeś chociaż zrobić hm np na śrubach gwintowanych..?Co do podwozia ,jaki może być maksymalny w twojej konstrukcji nacisk na osie?Właśnie tak patrze na zdjęcia i widzę ze bardzo sprytnie rozwiązałeś mechanizm chwytaka.

Link do komentarza
Share on other sites

"Zabawka" jakich mało 😉, jak na elce oglądałem fotki to myślałem że te zębatki i wogóle cała konstrukcja jest na aluminium ale gdy przeczytalem że z laminatu... zaskoczyłeś mnie totalnie 😉.

Tak czysto techniczne pytanie:

-Testowałeś jak dużą siłę wytrzymują te zębatki laminatowe

Serdecznie gratuluję Panie Inżynieże 😉

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Nie ma co estetyka powala na kolana,ale nie lubię tych manipulatorów na serwach...Są porostu za słabe,mogłeś chociaż zrobić hm np na śrubach gwintowanych..?Co do podwozia ,jaki może być maksymalny w twojej konstrukcji nacisk na osie?Właśnie tak patrze na zdjęcia i widzę ze bardzo sprytnie rozwiązałeś mechanizm chwytaka.

Serwa czy silniki krokowe z przekładniami, drugie rozwiązanie oferuje większe możliwości ale sterowanie i wykonanie jest trudniejsze, nie mówiąc już o silnikach krokowych. Serwomechanizmy za to są na tyle elastyczne że w tej konstrukcji wg założeń jakie jej postawiłem spełniają swoje zadanie, zwłaszcza że te bardziej obciążone to wersje 2BBMG(metalowe przekładnie i dwa łożyska toczne) i są najsilniejsze z serii GWS standard bo mają aż 9kg/cm. Co do nacisku na osie to wszystkie koła prowadzące(16szt.) są amortyzowane. Sprężyny wahaczy zostały usztywnione dzięki czemu pojazd nie „siada” pod własnym ciężarem, nawet gdy zabierze ze sobą balast, koła unoszą się wówczas gdy trafiają na przeszkodę, co widoczne jest na zdjęciach. Sama konstrukcja zawieszenia(zaadaptowana z modelu czołgu z którego pochodzą gąsienice) jest jednak na tyle wytrzymała że nie obawiam się problemów. Mechanizm chwytaka owszem, i nawet nie wiesz jak przydatny był tu Inventor gdzie na żywo możemy poruszać sobie gotowym chwytakiem i sprawdzić jego działanie, zazębienie zębów, stopień swobody itp.

Polecam zobaczyć filmik, obrazujący działanie Inventora - http://www.speedyshare.com/465433487.html

Tak czysto techniczne pytanie:

-Testowałeś jak dużą siłę wytrzymują te zębatki laminatowe??

Szczerze powiem że ten laminat jest naprawdę nie do zdarcia, nawet takie małe elementy jak ramionka chwytaka czy uzębienie o którym mowa. Trudno sprawdzić ile wytrzymają ponieważ serwo które napędza chwytak, przy pełnym uścisku nie jest w stanie ich odkształcić, założę się że serwo nawet z 3 razy silniejsze nie dało by rady. Przypominam że nie jest to cienki laminat, ten z którego wykonana jest całość manipulatora ma grubość 3mm, jeśli ktoś ma taki w domu niech spróbuje go złamać, życzę powodzenia...

Link do komentarza
Share on other sites

Witam, może i odpowiedź na moje pytanie gdzieś się tutaj przewinęła, ale nie mogę znaleźć.

Jak przy tych rozmiarach podtrzymywałeś laminat podstawy pod odpowiednimi kątami itd, kiedy go lutowałeś?

Ja mam z tym problem nawet przy małych konstrukcjach.

Pozdrawiam

P.S Świetny opis w pdf, jestem na razie w połowie, ale z chęcią w wolnej chwili przeczytam całą 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Jak przy tych rozmiarach podtrzymywałeś laminat podstawy pod odpowiednimi kątami itd, kiedy go lutowałeś? Ja mam z tym problem nawet przy małych konstrukcjach. P.S Świetny opis w pdf, jestem na razie w połowie, ale z chęcią w wolnej chwili przeczytam całą

Kolego z tym laminatem idzie sobie bardzo łatwo poradzić, trzeba tylko wszystko zaplanować. Osobiście robiłem to tak, płyty boczne przykręciłem kątownikami do płyty górnej i potem między nie ciasno wsuwałem płyty podwozia, czyli dolną i te tworzące przód oraz tył. Kolejno łapałem odrobiną lutu każdy kawałek. Potem po odkręceniu płyty górnej miałem dostęp do uchwyconych profili i pozostało już tylko przejechać lutem po wszystkich łączeniach. Nic nie trzeba było trzymać wszystko jest na milimetry spasowane.

Opis PDF jest to właściwie cała praca inżynierska, która złożyłem na uczelni. Nic dziwnego że opis jest rozbudowany, każdy kto ją czyta powinien z niej jak najwięcej zrozumieć.

Pozdrawiam!!

Link do komentarza
Share on other sites

Konstrukcja ktora wygrała konkurs na najciekawszego robota byla ok ale spokojnie bylo do pobicia 🙂

Ja tez startowalem ale w sumo 🙂 Przeszedlem eliminacje ale pozniej bylo co raz gorzej 🙂 Same problemy - standardowo 🙂

Pozdrawiam 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

hehe droga zabawka mysle ze wcale nie taka trudna do zbudowania tymbardziej ze gasienice i kola wziete z modelu czolgu zmontowany manipulator na serwach mysle ze spokojnie bylbym wstanie zbudowac takie cos:) a mam 19 lat:) ogulnie niezle:) wiecej czasu pewnie zajelo ci pisanie DTR-ki:P:)

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.