Skocz do zawartości

Armir

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Pamiętam jeszcze jak ze 100 lat temu na zawodach w Gdańsku startowałeś z bodajże Zenonem 😃 Gratuluję ogromnych postępów i życzę wielu sukcesów 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Armir, zrobiłeś ogromny postęp od tych zawodów w Gdańsku, o których napisał Nawyk. Byłem tam i widziałem twojego pierwszego linefollowera. Jeśli teraz popracujesz nad oprogramowaniem tak samo jak nad nowymi konstrukcjami to będziesz bardzo trudnym rywalem na zawodach.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Gratuluję 🙂 Głównie na wielki szacunek zasługuje postęp jaki zrobiłeś.

Dlaczego zdecydowałeś się na samo P? Brak czasu, czy uznałeś że jest to wystarczające?

Link do komentarza
Share on other sites

Armir gratulacje! Pełen szacun 😉 Świetne wykonanie, bardzo szybki i ciekawa konstrukcja. Oczywiście mam także parę pytań 😉 Tak jak pisał grabo: czemu nie użyłeś enkoderów? Wykorzystałeś silniki z Zenona 3? Gdybyś wcześniej zmienił koła na większe to wygrałbyś w swojej kategorii 🤣

Link do komentarza
Share on other sites

Treker, zawsze miałem problemy z członem I. Do następnych zawodów popróbuje poprawić algorytm.

piotreks-89, Enkoderów nie dawałem bo podczas projektowania wydawały mi się nie potrzebne ale teraz zauważam ich brak. Silniki są nowe, Zenon 3 cały czas jeździ.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

No właśnie. Przy dobrym ich wykorzystaniu można kontrolować jazdę robota prawie w 100%. Idealne zakręty, kontrola trakcji itd.

Piękne hasła, założę się, że 99% osób z tego forum nie wiedziałoby po co dawać do lfra enkodery, albo co zrobić z informacją z enkoderów. Do tego co napisałeś, czyli idealnych zakrętów i kontroli trakcji wystarczą dane z czujników i PID. Do płynnej jazdy nic więcej nie potrzeba. Enkodery to już zupełnie inna bajka. Można dzięki nim zrobić mapę toru, można przyspieszać i zwalniać na określonych odcinkach toru, ale to już nie jest takie proste.

Link do komentarza
Share on other sites

Armir szkoda, bo różnica ~5zł nie jest duża przy takiej konstrukcji

Te 5zł to na dwa enkodery? To chyba lepiej już bez nich...

Sabre, można też kontrolować faktyczną prędkość robota.

zawsze miałem problemy z członem I. Do następnych zawodów popróbuje poprawić algorytm.

A PD?

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.