Skocz do zawartości

Line-fallower który wygra zawody :)


Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich zainteresowanych.

Na wstępie powiem, że będzie to mój pierwszy robot typu "Fallow the line".

Na zawodach w tej kategorii chodzi o to aby przejechać trasę jak najszybciej, ale oglądając filmiki z zawodów zauważyłem, że większość robotów jest koszmarnie wolna, a nawet roboty które zajmują pierwsze miejsca nie są wcale "super szybkie". Dlatego właśnie postanowiłem zbudować robocika i wygrać zawody 😎

Temat ten założyłem dlatego, że nie mam doświadczenia w tego typu robotach i liczę na pomoc i sugestie forumowiczów, a więc piszcie śmiało, krytykujcie, chwalcie i dzielcie się pomysłami.

Założenia ogólne:

1.Robot ma być skończony do końca września, głównie chodzi mi o zawody we Wrocławiu które odbędą się w grudniu. Wiem że to dużo czasu, ale jak już napisałem, zamierzam wygrać 🙂 więc chcę to zrobić porządnie.

2.Ma być to robot o zwartej konstrukcji (nie przegubowiec). Jakie będzie miał wymiary to okaże się w trakcie konstruowania.

3.Robot ma być bardzo szybki i ma mieć możliwość "podkręcania" prędkości poprzez danie wyższego napięcia lub zastosowanie innych silników.

Wstępnie wybrane przeze mnie części:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1695,silnik-speed-300-6v-graupner

http://www.zebatki.com.pl/index.php?zadanie=wyswietl_pom&group=Wv

http://www.nastik.pl/kola-piankowe-51mm-p-1236.html

Akumulator to na pewno będzie jakiś pakiet litowo-polimerowy z modelarskiego

Jako czujniki zamierzam zastosować CNY70

Prędkość:

Silnik ma obroty koło 16tys rpm

Przekładnia ślimakowa redukuje 32 razy co daje 500rpm na kole

Koło ma średnice 51mm co razem daje prędkość 80m/min !!! (1,3m/s)

Na razie tyle, piszcie co o tym myślicie, a w poniedziałek zrobię rysunki w Inventorze.

Link do komentarza
Share on other sites