Skocz do zawartości

Sterowniki silników a prędkość


Isilio

Pomocna odpowiedź

Widocznie jeden mostek jest bardziej symetryczny a drugi mniej. Nie jest to cecha typu, raczej podejrzewałbym sztukę układu. Akurat na taki trafiłeś. W jedną stronę pracują inne tranzystory w drugą inne. Nigdy nie będą takie same.

Innym powodem może być niesymetria samego silnika. Być może charakterystyka prędkości obrotowej w każdą stronę względem napięcia jest nieco inna i na dodatek różnica ta jest zależna od napięcia. Oznacza to, że np. przy małym napięciu silnik będzie wykazywał dużą różnicę miedzy obrotami w lewo i w prawo a przy dużym - mniejszą lub prawie wcale. I teraz jeśli jeden mostek jest mniejszy/słabszy/gorszy i podaje trochę mniejsze napięcie na silnik, to różnicę widzisz wyraźnie. Przy drugim - mocniejszym różnicy może nie być widać.

Po pierwsze mierz napięcia na silniku a nie na zasilaniu - to widzi silnik i od tego się kręci.

P drugie sprawdź to samo na zasilaczu stabilizowanym i regulowanym dla kilku różnych napięć. To pozwoli stwierdzić, czy tajemnica leży w silniku czy w mostku.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.