Ta strona używa ciasteczek (plików cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem i akceptuję

Pierwszy robot który będzie korzystać ze smartfona

Autor Wiadomość

Wysłany: 12-09-2017, 01:13   Pierwszy robot który będzie korzystać ze smartfona

Witam
Jak sam dział wskazuje jestem zielony w tej kwestii. Jednak chce spróbować czegoś nowego a do robotyki zawsze mnie ciągnęło. Ogólnie zajmuje się programowaniem więc może będzie łatwiej.
Chce zbudować robota (kto by nie chciał :P ). Wykombinowałem sobie że fajnie by było gdyby korzystał on z androidowego smartfon jako centrum zarządzania całą instalacją. Tutaj oprogramował bym sobie wszystkie elementy związanie z rozpoznawaniem mowy, sterowaniem inteligentnym domem i ogólnie wszystkimi działaniami jakie oferuje np google assistant.
Tylko chciałbym do tego mobilną platformę, która będzie w stanie poruszać się po pomieszczeniach domu.
Was drodzy fachowcy proszę o poradę w jaką technologię pójść? Arduino czy Raspberry Pi? a może coś innego?
Polecicie jakieś dobre książki który mi pomogą w podstawach elektroniki i wyżej wymienionych technologiach?
Ogólnie będę wdzięczy za wszelkie wskazówki.
P.S zdaję sobie sprawę że poleje się fala hejtu, typu że nie poradzę sobie z prostym lutowanie, albo że nie znam się na podstawach działania urządzeń elektrycznych (bramki, napięcia itp). No cóż wiele w tym prawdy, ale chyba chodzi o to żeby się z wasza pomocą nauczyć (mam nadzieje).

Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam

Popularny artykuł » Silniki elektryczne: szczotkowe, bezszczotkowe, krokowe

Postaw piwo autorowi tego posta

deshipu 

Otrzymał 168 piw(a)
Programuję w:
Python, C, Lua
Należę do:
Nigmalabs
Moje roboty:
uKubik, pKubik, Katka, Tote

Wysłany: 12-09-2017, 19:08   

Trudno cokolwiek poradzić nie znając szczegółów. Patrzyłeś już może tutaj do działu "kursy"? Na pewno stamtąd coś ci się przyda.