Skocz do zawartości

Mały robot mobilny z podzespołów drukarki atramentowej posiadający sensorykę i elektronikę


elmagico11

Pomocna odpowiedź

Witam, na sam początek chciałem zauważyć, że korzystałem z wyszukiwarki, ale nie znalazłem tematu, który nadał by mi się na coś 🙂

A zatem. Jestem kompletnie zielony w projektowaniu robotów, a na Podstawach Projektowania Systemów Mechatronicznych mam do wykonania projekt 🙂 Temat projektu jest podany w temacie wątku. Jest jedno ale 🙂 Projekt nie ma być wykonany realnie, że tak powiem, tylko w programie Autodesk Inventor 2011. Kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać. W programie rysować nawet troszkę potrafię, dużo większy problem stanowi sam pomysł, oraz z jakich części tej drukarki to trzeba wykonać. Robot nie ma być jakiś wymyślany, ma się po prostu poruszać, może ale nie musi wykonywać dodatkowych czynności, np. podnoszenie czegoś. Szukałem naprawdę dużo, jedyne co wpada mi do głowy to to, że mogę wykorzystać rolki z drukarki, które będą stanowiły 'koła' do poruszania się robota. Proszę o pomoc. Będę na pewno częstym gościem teraz tego forum 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

W zupełności wystarcza to co napisałeś, tylko jak się za to zabrać w inventorze?

Tzn. na co muszę zwrócić uwagę, otwory na co, jaka najlepiej przyjąć budowę robota, z biegiem czasu jak będę coś wiedział i już miał to będę tutaj wrzucać 🙂 Tylko pomóżcie mi zacząć 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Na początek przejrzyj katalog naszych robotów i popatrz jak inni rozwiązują interesujące Cię zagadnienia. Następnie uruchamiasz wyobraźnię, wyciągasz z drukarki części, które mogą być przydatne, wymiarujesz je i przenosisz do inventora.

Najprościej przyjąć napęd oparty o dwa niezależne koła napędowe i jedno swobodne. Potrzebujesz jednak dwie podobne przekładnie, a z tym w jednej drukarce może być problem. Polecam dział "Artykuły" na forum - ktoś tam zamieścił obszerny artykuł na temat różnych mobilnych platform do robota.