Skocz do zawartości

Elementy elektroniczne do sterowania silniczkiem z HDD


caporeira

Pomocna odpowiedź

Jestem początkującym i chciałem sobie zakupić elementy które będą mi potrzebne do sterowania silniczkiem krokowym (od cd romu lub dysku hdd).

Płytkę stykową , programator i Atmege32 już posiadam.

Jakie jeszcze elementy elektroniczne będą mi potrzebne do sterowania takim napędem ?

Link do komentarza
Share on other sites

Wszystko zależy od tego jaki to silnik krokowy i jak chcesz żeby był sterowany (półkroki itp.).

Sterownik silnika krokowego na atmega-16:

http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~kreczmer/wds/projekty/SPR/2006-07/koren-silnik/sprawozdanie.pdf

Atmega8

http://www.fuw.edu.pl/~pablo/s/projects/2005_2006/www.fuw.edu.pl/tkaz/doc/celinka/index.html

Jeżeli jesteś początkującym powyższe tematy plus google powinny ci pomóc, jednak ze swojej strony polecił bym ci zrobienie sterownika dla zwykłego silnika (zmiana kierunków, hamowanie) na układzie L293D - będziesz mógł wykorzystać ten procesor co masz i trochę się nauczyć.

Jeśli zdecydujesz się na l293d w necie jest dużo informacji na ten temat.

Link do komentarza
Share on other sites

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Prosił bym o uściślenie pierwszego posta chcesz sterować typowym silnikiem krokowym

czy silnikiem z HDD ?