Skocz do zawartości

Jaka Lutownica


czołg

Pomocna odpowiedź

Ostatnio padła mi lutownica, była to jeszcz "Lutola" starego typu lutownica transformatorowa (60 W). Nie znam się na sprzęcie i niewiem co wybrać. Czy warto inwestować w lutownicę gazową , lub bateryjną czy lepiej kupić jakąś zwykłą stację, czy wstarczy najzwyklejsza lutownica ? Myślę o zakupie czegoś co wystarczy na więcej niż kilka lutowań, więc pytam czy zna ktoś jakiś lepszy sprzęt w rozsądnej cenie.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja bym zastanawiał się nad tą stacją chociaż jej nigdy w ręku nie miałem więc to tak na instynkt 🙂. Ja sam używam malutkiej lutownicy na 12 V do smd, a do większych prac Salomona 40W chociaż czasem potrafi się za mocno na grzać i zamienić cynę w bezużyteczną. Ale da się to zardzić 😃 Dałem włącznik i jak już widzę że mi się za mocno podgrzewa to tylko "pstryk" 30 sekund następne "pstryk" 🙂 i do pracy 😃

Link do komentarza
Share on other sites

W lutownice gazowe ani bateryjne chyba nie ma sensu się bawić przy takiej "normalnej" elektronice. Nie kupuj lutownic za 15zł ani stacji za 50zł, bo to będą pieniądze wydane w błoto. W TME są fajne lutownice - ja ostatnio miałem Solomona 40W (dokładnie SR965B), do tego grot 0.4 i 0.8 i sprawowała się świetnie - dużo lepiej niż ta "40W" z AVT (miałem taką samą, bez porównania z Solomonem) - niestety przez moje zapominalstwo grzała się bez przerwy 2 dni, grzałka się spaliła, ale w TME można kupić też zapasową, to wydatek chyba 10zł. Wielu forumowiczów poleci Ci zapewne stację Xytronic 369, ale cena to ok. 150zł, ja polecam tego Solomona - kosztuje ok. 40zł, polecam od razu dokupić grot 0.4mm, do SMD, będzie na przyszłość.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit