Skocz do zawartości

Symulator Follow The Line 2


riddyk

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Dużo lepiej od wersji pierwszej, piwko dla Ciebie, ale jak próbowałem wyczyścić symulację, zostałem zasypany errorami(nadal jestem, w tym momencie jest ich ze 2000).

Program bardzo użyteczny i przyjazny 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wspaniała robota, piwko dla ciebie, Gratulacje 😉,

A teraz pytanie do reszty użytkowników forum ;

Co wy na użądzenie małych zawodów z tym symulatorem tzn, 1 osoba zrobi mapkę i ją udostępni, po udostępnieniu mapki wy ją otwieracie u siebie i puszczacie po niej swojego robocika ;D

po przejechaniu trasy będziecie robić Print screen'y ;D

Link do komentarza
Share on other sites

Pomysł mi się podoba, ale może trochę w innej formie.

Każdy robi robota i program do niego, wysyła nam a my wszystkie boty na jednej mapce uczciwie sprawdzimy i pokażemy wyniki 😉

Tylko trzeba jeszcze by jakieś zasady wymyślić.

Link do komentarza
Share on other sites

Osobiście jako twórca tego, mam przeogromną ilość koncepcji co dołożyć i w jaką stronę projekt pociągnąć, a 2 razy tyle mogę wy myśleć na poczekaniu.

Z tego co chcę dodać to:

- dynamika robotu, co za tym idzie możliwość dołożenia regulatorów.

- czujnik odległości, co za tym idzie możliwość omijania przeszkód, konieczna była by zmiana w algorytmie, puki co nie mam koncepcji na co.

- trochę więcej fizyki, dodanie przegubów.

- zautomatyzowanie przeprowadzenia tego typu konkursów, czy turnieji.

- dodanie możliwości trybu multiplayer.

- tak przerobienie programu żeby była możliwość przeprowadzenia turnieju ( imprezy towarzyszącej ), zwykłemu turniejowi ftl, sumo.

- poszerzenie symulatora o sumo.

- przejść z pseudo grafiki na prawdziwą grafikę 2d, albo na 3d.

Program może iść w kierunku gry komputerowej, może w stronę symulatora z milionem wajch i pokręteł, w stronę symulowania/programowania konkretnego robota do którego wystarczy zaprojektować płytkę

Takie coś mogę wymieniać i wymieniać, z tym że ile mi się uda zrobić, to tylko w pewnym % zależy odemnie, reszta to ile czasu/pieniędzy (czas to pieniądz) mogę na to przeznaczyć, czy jeszcze ktoś się w to zaangażuje.

Puki co, projekt jest dla mnie otwarty, mam nadzieję że ciekawy, że ktoś coś się dowie, jak wypali pomysł z turniejem/konkursem to tylko się cieszyć, część materiałów uzyskanych z konkursu dodać do standardowych plików symulatora roboty, algorytmy, mapy.

Co do zasad proponuję prezentację kilku map, oraz brak prezentacji dla pozostałych, oraz nie prezentowane odcinki specjalne, przed zakończeniem zbierania robotów.

Może byłby problem ustawienia początkowego bota, bo dla pewnych botów jest ono krytyczne.

Link do komentarza
Share on other sites

Jeśli autor programu się zgodzi, to myślę, że po rozwiązaniu konkursu na najlepszy artykuł (czyli za około 2 tygodnie), moglibyśmy zorganizować jakiś turniej FTL na tym symulatorze. Ustalilibyśmy jakieś zasady i jazda 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Program jest z mojej strony całkowicie darmowy, możecie z nim robić prawie wszystko, oprócz dekompilacji i ponownej kompilacji, udostępniania za odpłatą, i podpisywania się pod nim.

Jeżeli w będą jakieś potrzebne dodatkowe opcje co do przeprowadzenia konkursu to mogę coś dopisać.

Co do podstawowych wytycznych tras to na pewno musi być wytyczna co zakończenia i początku trasy.

Początek trasy to zawsze będzie linia prosta o 4 "kwadratach" równoległa do osi mapy x lub y, robot ma ten sam kąt początkowy co ta linia.

Koniec mapy/symulacji 3 czerwone kwadraty prostopadle do końca trasy oddalone od niej 2 kwadratami.

To w miarę sprawiedliwie powinno umożliwić ocenianie bota z algorytmem.

Edit 16-09-2009

Poprawiono kawałek kodu.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.