Skocz do zawartości

[Algorytmy] MicroMOUSE - metody przeszukiwania labiryntu


marcin13021988

Pomocna odpowiedź

Ja chętnie na takie zawody 🙂 Co prawda jeszcze nie mam na nie robota, ale jak termin będzie odpowiedni, to coś powinienem mieć. Może jeszcze jednego kumpla namówię, żeby tego typu robota skonstruował.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Jeśli będzie dalsze zainteresowanie, to Koło Naukowe Skaner z Politechniki Łódzkiej pomyśli nad organizacją tej konkurecji w Polsce, podczas SumoChallenge2010. Decyzję podejmiemy w styczniu, lutym, w zależności od zainteresowania przeprowadzeniem tej konkurencji oraz od naszych mozliwosci zapewnienia odpowiedniej infrastruktury. Zawody SumoChallenge2010 odbęda sie w kwietniu lub czerwcu 2010.

Jeśli chcecie - piszcie 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Bardzo się cieszę, widząc na blogu takie artykuły. Z wielką przyjemnością przeczytałbym na ten temat więcej -- na przykład jak można optymalnie zbierać informację o ścianach labiryntu podczas pierwszego przejazdu (omijając zupełnie obszary, które na pewno są ślepymi zaułkami), albo jak trzymać informacje o ścianach bez konieczności duplikowania jej w obu sąsiadujących segmentach.

Artykuł o samych algorytmach grafowych (znajdowanie drogi, drzewa rozpinającego, kolorowania, rozłącznych obszarów, etc.) albo o metodach reprezentowania grafu w pamięci też mógłby być niezmiernie ciekawy i przydatny.

Link do komentarza
Share on other sites

jak można optymalnie zbierać informację o ścianach labiryntu podczas pierwszego przejazdu (omijając zupełnie obszary, które na pewno są ślepymi zaułkami)

Ja w moim MM zakładałem na początku labirynt całkowicie bez ścianek i co każde pole wyznaczałem najszybszą możliwą trase od nowa, z zaktualizowanymi polami. Ślepe zaułki były wtedy omijane automatycznie, po prostu nie ma szansy na to żeby biegła przez niego najszybsza trasa.

Co do reszty to akurat samo MM jest zbyt ograniczonym zastosowaniem, żeby zabawa w optymalizowanie duplikacji danych czy zabawy z grafami miały większy sens.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja w moim MM zakładałem na początku labirynt całkowicie bez ścianek i co każde pole wyznaczałem najszybszą możliwą trase od nowa, z zaktualizowanymi polami. Ślepe zaułki były wtedy omijane automatycznie, po prostu nie ma szansy na to żeby biegła przez niego najszybsza trasa.

Chyba rozumiem, to ma sens, dzięki!

Co do reszty to akurat samo MM jest zbyt ograniczonym zastosowaniem, żeby zabawa w optymalizowanie duplikacji danych czy zabawy z grafami miały większy sens.

Też nie o samo MM mi chodzi, tylko o wykorzystanie go jako pretekst do nauki. Algorytmy grafowe przydają się bardzo wielu dziedzinach, w tym dość często w robotyce. Sam przećwiczyłem wiele z nich przy okazji losowego generowania map do gier oraz później logiki dla potworów na tych mapach, ale jestem pewien, że zastosowań jest dużo więcej.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.