Skocz do zawartości

maniu

Użytkownicy
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    inż. automatyki i robotyki

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika maniu

Odkrywca

Odkrywca (4/19)

  • Za 5 postów
  • Młodszy Juror
  • To już rok!
  • To już 5 lat!

Odznaki

1

Reputacja

  1. @Treker, automatyczne generowanie kodu to jedno, ale logika sama się nie zaprogramuje. Wychodzi na to, że w taki czy inny sposób trzeba się z tematem zaznajomić :)
  2. Póki co właśnie tak wyczyniam, szukam po FRIZING'owych forach gotowych, całych projektów i później "podkradam" elementy.
  3. Szybkie pytanko: Jakim programem utworzę schemat typu 2D? Zwykły poglądowy rysunek z połączeniami elektrycznymi, coś jak tutaj: Próbowałem z FRITZING, lecz biblioteka jest uboga, a dodawanie elementów własnych to większa magia (brak rozszerzonych funkcji edytora). Można dodawać w oparciu o istniejące elementy, co jest zbyt drażniące. Brakuje mi np., zwykłej klawiatury membranowej 4x4. Porady? [ Dodano: 11-01-2018, 14:49 ] Jak coś znalazłem w bibliotece FRIZING pod hasłem: Keypad
  4. maniu

    Zakup arduina oraz jego wybór

    Dokładnie znam Twój problem: "od czego by tu zacząć", a teraz nie wiem w co ręce wsadzić 🙂 Nie przejmuj się tym, że nie masz pomysłów itp. Po prostu zakup jedną z dwóch opcji: 1) Arduino MEGA + zabawki: jeżeli jednak obstajesz przy tym, że UNO ma za mało nóżek. 2) Arduino UNO + zabawki: jeżeli chcesz projektować krokowo, testowo. [Co mam na myśli?], a no np. rozgryźć jak działa wyświetlacz, później jak sensory, później jak transmisja, itd., a dopiero później kupić MEGA. Na tym portalu mają świetnie zorganizowany kurs, z którego również skorzystałem. Polecam zacząć od niego. Co do spraw ekonomicznych, polecam Ci elementy używane. Są o wiele tańsze. Mi np. udało zakupić się oryginalne uno z shieldem Nettigo do wyświetlacza LCD za 40zł. Dużo? Życzę pomyślności i mnóstwo cierpliwości.
  5. Witam serdecznie grono. Wziąłem się za wyświetlacz monochromatyczny 84x48, zgodny z PCD8544, kupiony na allegro. Korzystam w projekcie z bibliotek: #include <SPI.h> #include <Adafruit_GFX.h> #include <Adafruit_PCD8544.h> Od razu mówię, że program testowy (pcdtest) działa, własne experymenty też pomyślne. Mam natomiast chęć wyświetlania własnej, monochromatycznej bitmapy i tutaj napotkałem trudności, do których straciłem cierpliwość. Wiem z kilkunastu źródeł, że wyświetlanie jest możliwe po wgraniu do pamięci FLASH jakieś "mapy hexagonalnej", uzyskanej za pomocą chociażby programu: LCD ASSISTANT lub IMAGE2GLCD. Oto, co robię: 1) Tworzę obraz w paincie, w rozmiarze odpowiadającym rozmiarowi wyświetlacza 84x48. 2) Konwertuję .jpg na plik .c za pomocą programu IMAGE2GLCD 3) Uzyskuję "mapę", w postaci zmiennej, do której dodaję PROGMEM, np.: const unsigned char PROGMEM test[504] = { 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x08, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x7F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x77, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x77, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0F, 0xF3, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xFF, 0xE3, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xFF, 0xE3, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xF0, 0x00, 0x07, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0xFC, 0x00, 0x1F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x80, 0xFC, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x80, 0xF0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x00, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x0C, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x3E, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xFF, 0xB8, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x0F, 0xF7, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x3F, 0xFC, 0x7F, 0xF8, 0x00, 0x0F, 0xE3, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x7F, 0xFC, 0x7F, 0xFC, 0x00, 0x1F, 0x80, 0xFC, 0x00, 0x00, 0x7F, 0xFC, 0x7F, 0xFC, 0x00, 0x1E, 0x00, 0x3C, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0xF8, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x80, 0x03, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xE0, 0x0F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x1E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x0E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xE0, 0x0E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xE3, 0x8E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xEF, 0xEF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xDF, 0xF7, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xFE, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xF8, 0x3F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xF0, 0x1F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xC0, 0x07, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 }; 4) Fajno! Dalej wrzucam gościa, do przykładowego programu, który wydziubałem z pomocą wszelkich bibliotek: #include <SPI.h> #include <Adafruit_GFX.h> #include <Adafruit_PCD8544.h> Adafruit_PCD8544 display = Adafruit_PCD8544(7, 6, 5, 4, 3); // this file generated by Image2GLCD const unsigned char PROGMEM test[504] = { 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x08, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x7F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x77, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x77, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0F, 0xF3, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xFF, 0xE3, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xFF, 0xE3, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xF0, 0x00, 0x07, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0x00, 0x00, 0x00, 0xFC, 0x00, 0x1F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x80, 0xFC, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x80, 0xF0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x00, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x0C, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x07, 0x3E, 0x70, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xFF, 0xB8, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x0F, 0xF7, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x3F, 0xFC, 0x7F, 0xF8, 0x00, 0x0F, 0xE3, 0xF8, 0x00, 0x00, 0x7F, 0xFC, 0x7F, 0xFC, 0x00, 0x1F, 0x80, 0xFC, 0x00, 0x00, 0x7F, 0xFC, 0x7F, 0xFC, 0x00, 0x1E, 0x00, 0x3C, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x00, 0x00, 0xF8, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x80, 0x03, 0xE0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0xC0, 0x07, 0xC0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xE0, 0x0F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x1E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x0E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xE0, 0x0E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xE3, 0x8E, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xEF, 0xEF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xDF, 0xF7, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xFE, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x01, 0xF8, 0x3F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xF0, 0x1F, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xC0, 0x07, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x03, 0x80, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 }; void setup() { Serial.begin(9600); display.begin(); display.setContrast(50); display.clearDisplay(); display.drawBitmap(0, 0, test, 84, 48, 1); display.display(); } void loop() { // put your main code here, to run repeatedly: } display.drawBitmap(0, 0, test, 84, 48, 1); - funkcja odpowiedzialna za rysowanie (start X, start Y, nazwa_obrazu, szerokość, wysokość, 1 [w sensie kolor1=set, black]) 5) Po kompilacji zamiast uzyskać obraz, nagryklany w PAINCIE: załącznik 1 6) Wychodzi jakiś makaron: załącznik 2 [btw. czemu nie mogę upać poprawnych plików graficznych?] Idąc dalej, wiem, że jeżeli stworzę sobie wektor binarny z 1 (jako set pixel) i 0 (jako off pixel), mogę stworzyć jaki tylko obraz chcę, np.: static const unsigned char PROGMEM logo16_glcd_bmp[] = { B00000000, B11000000, B00000001, B11000000, B00000001, B11000000, B00000011, B11100000, B11110011, B11100000, B11111110, B11111000, B01111110, B11111111, B00110011, B10011111, B00011111, B11111100, B00001101, B01110000, B00011011, B10100000, B00111111, B11100000, B00111111, B11110000, B01111100, B11110000, B01110000, B01110000, B00000000, B00110000 }; Ale, ale.... po 1) nie chce mi się tyle tego pisać (w końcu 84x48 małe, a pisania sporo) 2) nie znam programu, który umożliwiałby taką konwersję bmp2bin, w takim właśnie ciągu (stylu) Moja prośba brzmi następująco: 1) czy znacie sposób, na wyświetlanie własnej botmapy, za pomocą takiego wyświetlacza? 2) czy znacie program (kod), który przerobi obraz (czarno-biały) na mapę binarną 8-bitową?
  6. Używam opcji "Upload", w PL wersji "Wgraj". Postaram się jeszcze zaprogramować go innym sposobem. Być może zamówiłem skopaną płytkę.
  7. Witam, borykam się z problemem wgrania programu na płytkę UNO. Zakupiłem dla próby taniego klona UNO. Wygląda tak: Klon UNO wygląd, informaje Komputer rozpoznaje płytkę, zmieniałem już porty: Wgrywam przykładowy program Blink, z taką konfiguracją: W trakcie wgrywania pojawia się błąd: Do podłączenia używam przewodu USB typ A-B. Dodam jeszcze, że po podłączeniu zasilania świeci dioda ON i mruga dioda "L". Nie potrafię sobie z tym poradzić. Czy ktoś ma jakieś sugestie? Z góry dziękuję za wszelką pomoc. EDIT 1: Podczas ładowania nie mrugają diody RX, X1.
  8. admunt1 Nie sprowadzisz modelu do postaci równania stanu, jeżeli model jest nieliniowy. Cały myk polega na tym, aby zlinearyzować go wokół jakiegoś punktu pracy.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.