Skocz do zawartości

dexu

Użytkownicy
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika dexu

Młodszy odkrywca

Młodszy odkrywca (3/19)

  • Za 5 postów
  • To już rok!

Odznaki

1

Reputacja

  1. Faktycznie nie zarejestrowałem zestawu ale zapewniam że jest ten sam. Mimo wszystko problem rozwiązany przeinstalowałem środowisko i już działa. Przy okazji dziękuję za wasze kursy, z kursem arduino napisałem swój pierwszy program, z kursem budowy robotów zbudowałem pierwszego robota a zarchiwizowany już kurs stm32F4 pomógł mi przy pracy inżynierskiej więc jeszcze raz dzięki Panowie.
  2. Witam serdecznie niestety mam problem z wgraniem programu komunikaty sugerują że niby wszystko jest okej "Download verified successfully " i większość rzeczy dzieje się tak jest to opisane w kursie jednak dioda po wciśnięciu f8 nie miga. Breakpoint nie ustawia się w pliku main.c tylko w pliku stm32l4xx_it.c w pierwszej linijce tej funkcji: void HardFault_Handler(void) { /* USER CODE BEGIN HardFault_IRQn 0 */ /* USER CODE END HardFault_IRQn 0 */ while (1) { /* USER CODE BEGIN W1_HardFault_IRQn 0 */ /* USER CODE END W1_HardFault_IRQn 0 */ } } podejrzewam że tutaj też powinno to inaczej wyglądać Z góry dziękuję za jakikolwiek sugestie które mogą mi pomóc rozwiązać problem.
  3. Witam, Mam identyczny problem tzn. zmienne są wykryte przez stm studio ale przypisane wartości są z kosmosu do tego nie zmieniają się, czy udało się może komuś znaleźć rozwiązanie?
  4. zadanie domowe 5.4 Witam mam takie pytanie dlaczego po wpisaniu małego kąta o jaki ma się obrócić serwomechanizm (<12) wykonuje on ciągłe obroty o 360 stopni zamiast o kat ustalonej wartości? Ponizej kod programu. #include <Servo.h> //Biblioteka odpowiedzialna za serwa Servo serwo; //Tworzymy obiekt, dzięki któremu możemy odwołać się do serwa int zmiana = 0; //Co ile ma się zmieniać pozycja serwa? String odbior = ""; void setup() { serwo.attach(9); //Serwomechanizm podłączony do pinu 9 Serial.begin(9600); } void loop() { Serial.println(" Podaj kat przesuniecia ramienia sweromechanizmu"); while(Serial.available()==0){} odbior = Serial.readStringUntil('\n'); zmiana = odbior.toInt(); if(zmiana > 180 || zmiana < 0){ Serial.println(" Kąt przesuniecia ramienia sweromechanizmu musi znajdowac sie w przedziale od 0 do 180"); } else { serwo.write(zmiana); //Wykonaj ruch } }
  5. Napisałem program demonstrujący działanie świateł, chodzi o to aby światła można było wyłączyć i włączyć w trakcie pracy przyciskiem. Zastanawiam się czy można by go jeszcze ulepszyć główny mankament według mnie to aby wyłączyć światła trzeba czekać na zakończenie działania pętli czy da się to zrobić tak aby móc wyłączyć światła w dowolnym momencie? Ciekawi mnie również czy da się napisać taki program z wykorzystaniem dwóch pętli zamiast trzech 🙂 Poniżej zamieszczam kopie kodu. void setup() { pinMode(10, OUTPUT); //Dioda czerwona pinMode(9, OUTPUT); //Dioda żółta pinMode(8, OUTPUT); //Dioda zielona pinMode(2, INPUT_PULLUP); //Przycisk digitalWrite(10, LOW); //Wyłączenie diod digitalWrite(9, LOW); digitalWrite(8, LOW); } void loop() { while(digitalRead(2)==HIGH){ digitalWrite(10, LOW); //Czerwona digitalWrite(9, LOW); //Pomarańczowa digitalWrite(8, LOW); //Zielona} }delay(1000); while(digitalRead(2)==HIGH){ digitalWrite(10, LOW); //Czerwona digitalWrite(9, LOW); //Pomarańczowa digitalWrite(8, HIGH); //Zielona delay(1000); //Czekamy 3 sekundę digitalWrite(10, LOW); //Czerwona digitalWrite(9, HIGH); //Pomarańczowa digitalWrite(8, LOW); //Zielona delay(1000); //Czekamy 1 sekundę digitalWrite(10, HIGH); //Czerwona digitalWrite(9, LOW); //Pomarańczowa digitalWrite(8, LOW); //Zielona delay(1000); //Czekamy 3 sekundę digitalWrite(10, HIGH); //Czerwona digitalWrite(9, HIGH); //Pomarańczowa digitalWrite(8, LOW); //Zielona delay(1000); //Czekamy 1 sekundę }delay(1000); while(digitalRead(2)==LOW){ digitalWrite(10, LOW); //Czerwona digitalWrite(9, LOW); //Pomarańczowa digitalWrite(8, LOW); //Zielona} } } __________ Komentarz dodany przez: Treker Kody programów należy umieszczać przez narzędzie KOD (znajdziesz je w edytorze pod ikonką ""). Dzięki niemu składania programów jest automatycznie kolorowana, a wtedy wszystkim znacznie łatwiej analizować wklejone programy. Proszę to poprawić - z góry dziękuję za zrozumienie i pomoc przy utrzymaniu porządku na forum.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.