Skocz do zawartości

Czy Arduino pomoże mi z PLC? I co o PSPLC?


PRC

Pomocna odpowiedź

Cześć,
Studiuję AiR na PWr, na W5. Jestem na pierwszym semestrze, kiedy przeglądałem oferty pracy dla automatyków, wszyscy mówili o sterownikach PLC, niestety u mnie to jest tylko na 5 semestrze jako "sterowniki programowalne" bo na moim wydziale to ogólnie AiR jest bardziej chyba pod hardware niż programowanie.

Aby nauczyć się więc PLC jak najprędzej i najlepiej zapisałem się na darmowe szkolenie w studenckim kole Automatyk, ogólnie jest ok, tylko że zajęcia są późno, a dla mnie nie wszystko jest jasne, do tego są raz na tydzień a ja nie za bardzo mam jak to przerobić w domu, co ułatwiłoby mi naukę. Koledzy doradzili mi więc zacząć od Arduino, mam jednak wątpliwości, bo tam programuje się w C, a to co innego niż PLC.

Dlatego pytam czy nauka Arduino, bardzo by mi pomogła z ogarnięciem PLC?

Poza tym znalazłem na waszym forum link do programu PSPLC, symulatora PLC, niestety piszą na stronie coś o tym że działa ze sterownikami i środowiskami programistycznymi Siemens, a one są za drogie.

Czy jest coś co by mi pomogło w domowych warunkach?

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

No ale jeśli przez tydzień nie jesteś w stanie przejrzeć i przyswoić materiałów z jednego wieczornego kursu to czy kto/co-kolwiek może Ci pomóc? Arduino na pewno nie. To zupełnie inna filozofia myślenia i programowania. Też fajna, ale inna.

O PLC mimo wszystko pewnie już coś wiesz więc najlepiej gdy sam zajrzysz na stronę Arduino i trochę poczytasz. Instalacja IDE to kilka minut - zrób to, obejrzyj kilka przykładowych programów i przemyśl sprawę. Może też skorzystaj z większej pomocy kolegów - niech opowiedzą Ci o C, pokażą kilka przykładów. Przecież te dwie rzeczy się nie wykluczają. Nie zostaniesz wyklęty ze środowiska PLC gdy będziesz umiał programować w C. A gdy opanujesz idee programowania mikrokontrolerów w ogóle, będzie to z wielkim pożytkiem dla Twojej przyszłej kariery.