Skocz do zawartości

Test sprawności sterownika silników


Korush

Pomocna odpowiedź

Cześć,
jestem bardzo początkującym robotykiem i moje pierwsze pytanie jest pewnie głupie... Posiadam sterownik Pololu DRV8835 z nakładką na RPi https://botland.com.pl/raspberry-pi-hat-kontrolery-silnikow-i-serw/2678-pololu-drv8835-dwukanalowy-sterownik-silnikow-11v12a-nakladka-dla-raspberry-pi.html. Chciałbym sterować silnikami z tej przekładni: https://botland.com.pl/silniki-dc-z-podwojna-przekladnia/38-przekladnia-podwojna-tamiya-70097-zestaw.html?search_query=tamiya&results=52

Generalnie całość wygląda jak tutaj

z różnicą wspomnianych wcześniej silników oraz baterii (używam jako zasilania 2 AA). Do testów użyłem tego programu https://github.com/pololu/drv8835-motor-driver-rpi i... nic.

Sprawdziłem piny diodami, działa. Silniki też są ok. Pytanie jak sprawdzić czy nie popsułem sterownika?

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, sprawdziłem napięcie na baterii, 2 paluszki dają 3V i prąd dochodzi do sterownika. Pytanie teraz jak zmierzyć napięcie na silnikach? Czy mogę "dotknąć" kablami z miernika wyjść M1A i M1B ze sterownika? Wejście zmierzę dotykając GND na Raspberry i konkretnego pinu na którym ustawie sygnał?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Napięcie na testowanych pinach wynosi w okolicach 3V, natomiast wyjścia sterownika nie dają żadnych wartości, czasami napięcie skoczy do 0,1V mniej więcej w momencie zmian sygnału, ale rozumiem, że to może być granica błędu.