Witam
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu z zasilaniem silnika pololu HP https://botland.com.pl/silniki-micro-pololu-seria-hp-high-power/703-silnik-hp-2981-obustronny-wal-pololu-2218.html
Sprawa wygląda nastepująco - wspomniany silnik aby wygenerować wystarczający dla mnie ciąg potrzebuje około 8V. Chciałbym zasilać urządzenie akumulatorem 1 celowym 3.7V aby móc podłączyć go do modułu ładowarki i tym samym umożliwić proste ładowanie urządzenia przez kabel USB oraz z paneli słonecznych.
Jestem raczej początkujący w tematach elektroniki więc bardzo możliwe że nie wybrałem najlepszej możliwej opcji (tutaj jeśli ktoś bardziej doświadczony ma pomysł w jaki sposób mógłbym to rozwiązać byłbym wdzięczny za podzielenie się), mianowicie aby podnieść napięcie w układzie i zasilić odpowiednio silnik użyłem przetwornicy step-up z możliwością regulowania napięcia (4-38V). https://allegro.pl/oferta/przetwornica-step-up-dc-xl6009-cn6009-zam-lm2577-9368311922?snapshot=MjAyMS0wOS0xMFQyMjo1NTo1Ni4zMjZaO2J1eWVyO2E5NmNhYmYyOWY4NzQ1ZWUyNzg3MDdlYTAyOGZlMmQ1NmYyODAwM2NmMmE3MTViY2NlODAwMmE4Y2RkM2NhYTA%3D
Po podłączeniu silnika przez przetwornicę wydawał on tylko niepokojące dżwięki i nie chodził, za to po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora przez moduł ładowarki generujący 5V silnik śmiga aż miło.
Pierwsze o czym pomyślałem to wydajnosć prądowa przetwornicy, jednak ta wynosi 2A i albo opatrznie rozumiem tę informację albo silnik który maksymalnie nie pobierze nawet 1A powinien bez problemu działać.
Z braku laku stwierdziłem że może kabelki którymi lutowałem przetwornicę są zbyt cienkie i przez to silnik nie domaga. Tutaj wydarzyła się ciekawa rzecz bo po zmianie przewodów na takie ze skrętki (minimalnie grubsze od poprzednich) silnik ruszył, ale i tak chodzi dużo wolniej niż gdy podłączam go bezpośrednio do akumulatora. (Mimo napięcia 8 a nawet 9V)
Teraz pytanie do Was, czy pomysł z przetwornicą jest całkowicie chybiony, a może rzeczywiście problemem jest przewód?
Dodam jeszcze, że podłączając przez przetwornicę slinik o mniejszym ciągu, wszystko działa poprawnie, tzn silnik ewidentnie działa szybciej po podłączeniu przez przetwornicę i zwiększeniu napięcia.
Jeśli problemem jest wydajność to czy macie jakiś pomysł w jaki sposób mógłbym zasilić podlinkowany silnik i jednocześnie zachować możliwość prostego ładowania akumulatora? Nie spotkałem się z modułem ładowarki np 2 celowej, którą mógłbym podłączyć do układu i ładować przez kabel usb. Oczywiście nie wchodzi w grę standardowa, zewnętrzna ładowarka z balancerem co wg mojej wiedzy eliminuje użycie akumulatorów z wieloma ogniwami.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą podpowiedź