Skocz do zawartości

kamilos3092

Użytkownicy
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia użytkownika kamilos3092

Starszy odkrywca

Starszy odkrywca (5/19)

  • Młodszy roboty
  • To już rok!
  • To już 5 lat!

Odznaki

1

Reputacja

  1. Witam wszystkich użytkowników. Wraz z kolegą chcielibyśmy wam przedstawić efekt naszej pracy inżynierskiej jakim był: Projekt i wykonanie platformy Stewarta z wykorzystaniem serwomechanizmów. Celem niniejszej pracy było zbudowanie platformy Stewarta oraz przystosowanie jej do pracy jako urządzenie wykonawcze dla przykładowych obiektów. Były wśród nich: obiekt „Ball & Plate” (ang. Kula na Płaszczyźnie), sterowanie realizowane przez joystick oraz algorytm utrzymywania stałego poziomu górnej płaszczyzny MPU6050. Kinematykę urządzenia wyliczono korzystając z geometrii klasycznej, a przede wszystkim z funkcji trygonometrycznych i twierdzenia Pitagorasa. Pracę wykonano w oparciu o pewne założenia i uproszczenia usprawniające proces inżynierski realizacji. Praca przedstawia wynikłą w toku jej realizacji problematykę, sposoby jej rozwiązania, jak i konstrukcję elektryczną, mechaniczną wraz z algorytmami sterowania. Napędy obiektu zostały zbudowane w oparciu o serwomechanizmy, zaś elektronika powstała z wykorzystaniem platformy Arduino posiadającej obszerną bazę gotowych bibliotek zawierające proste w implementacji funkcje takie jak np. regulatory, czy funkcje generujące sygnał sterujący dla serwomechanizmów. Regulację obiektem typu „Ball & Plate” zbudowano w oparciu o regulator PID. Do umieszczenia pracy na forum publicznym skłoniła nas bardzo uboga ilość informacji na temat sterowania obiektem Ball&Plate dostępnej w polskim internecie, zwłaszcza przy wykorzystaniu do tego platformy Stewarta. W pracy zostały zastosowane uproszczenia do obliczenia kinematyki platformy, także zamiast 6 dostępnych stopni swobody, są tylko 3. Liczymy na to, że ktoś z szanownych forumowiczów uzupełni nasze obliczenia lub też policzy je w sposób bardziej profesjonalny, gdyż nasza wiedza w tym zakresie była ograniczona i rozwiązaliśmy to metodą geometryczna. Jeśli chodzi o oprogramowanie sterujące napisane w języku C#, proszę mieć na uwadze że oprogramowanie to nie jest jeszcze ukończone (nie miałem czasu dokończyć - Kamil), potrafi się wysypać jeśli będziemy chcieli sterować platformą przed połączeniem się z Arduino. Ponadto zdaje sobie sprawę, że jest napisane słabo ( było to moje pierwsze spotkanie z językiem C#, ponadto w programowaniu obiektowym nieco raczkuje), ale spełnia swoje zdanie. Poza tym oprogramowanie było tylko dodatkiem do pracy. W załączniku znajdują się nasza praca wraz ze wszystkimi plikami potrzebnymi do zbudowania własnej platformy a także kod na Arduino. Poniżej film z działania platformy. Pozdrawiamy i liczymy na jakiś odzew z waszej strony 🙂 Jeśli temat tutaj nie pasuje to proszę o przeniesienie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.