Skocz do zawartości

Walduś, mój pierwszy robot


juras5

Pomocna odpowiedź

Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum.

chciałbym zaprezentować Wam waldka, schemat bardzo prosty.

https://youtube.com/watch?v=s9_P8V37VjU

napędem są dwa przerobione serwa Tower Pro SG-90, ale jestem troche wkurzony, bo nie pracują równo, bo jedno kręci się szybciej, przez co waldek nie jeździ prosto nawet gdy źródło światła jest przed nim.

mam parępytań jako, że jestem początkującym.

1. jakie serwa najlepiej używać to takich robotów?

2. chciałbym rozpocząć przygodę z mikrokontrolerami,
myślałem zeby najpierw zrobić jakiś układ oparty o ATMEGE (może polecacie inny?) 3,4 diody,żeby sobie mrugały w jakiejś ustalonej sekwencji. potem chciałbym zrobić podwozie do linefollowera i sterować nim jako samochodzikiem, żeby skręcal najpierw w lewo itp.(tez jakaś ustalona sekwencja) a potem dopiero wziąć się za linefollowera.

czekam na odpowiedzi

pozdrawiam

dsc01847mu3.thumb.jpg.174b6e77a5099b54fdb45a8b5f08735a.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

tak, z elektrody.

nie miałem pod ręką żadnych silniczków, a że bawię z modelarstwem RC, skorzystałem z serw.

[ Dodano: 17 Wrz 08 03:08 ]

czy mógłby ktoś udzielić odpowiedzi na dwa pytania, chyba, ze mam to przeniesc do innego dzialo

pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Serwa są ciut za drogie jak na mnie do takich celów. Ale jak już to bier w wersji standart. 2 to nie pytanie. Zrób tak jak mówisz i ok. Poczytaj kursik Ikara, albo lepiej kup se książke wiązany programowanie mikrokontrolerów avr w języku bascom.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie