Skocz do zawartości

PCB dla zasilania quadcoptera


htfhere

Pomocna odpowiedź

Witam. Moim zadaniem na najbliższe dni będzie zrobienie płytki zasilającej, która połączy następujące elementy:

Taki oto akumulator

4 kontrolery silników

i ten kontroler lotu

Jako, że jestem w tym raczej zielony, mam szereg wątpliwości, może ktoś pomoże mi je rozwiać:

1. Rozumiem, że ten akumulator posiada żeńskie łącza typu DEAN i na płytce powinienem wlutować męskie odpowiedniki?

2. Moje kontrolery silników nie posiadają łącz na elektrodach zasilających, na zdjęciu które przedstawiłem wyżej są męskie złącza tego samego typu co w przypadku akumulatora, dobrze widzę? Rozumiem, że po prostu powinienem zakupić cztery zestawy męskich oraz żeńskich łącz i w taki sposób dokonać połączenia kontrolery-pcb?

3. Kontroler lotu. które wyjścia są do zasilania? W jego "dokumentacji" nie potrafię tego znaleźć, a na samym kontrolerze nie ma żadnych oznaczeń... ponadto ten akumulator dostarcza napięcie 11V, a kontroler lotu powinien działać na ośmiu, jaki stabilizator napięcia polecacie, aby to napięcie obniżyć?

4. Czy ktoś wie może, jak w programie EAGLE nazywają się te łącza DEAN? Nie potrafię ich znaleźć...

Z góry dziękuję za poświęcony mi czas, domyślam się, że taki nawał pytań może być dla doświadczonych elektroników nieco irytujący, jednakże sam już trochę przy tym siedzę i na te pytania nie potrafię znaleźć odpowiedzi...

Link do komentarza
Share on other sites

1. O ile wiem są to złącza typu kabel-kabel więc raczej nie znajdziesz ich wersji lutowanych bezpośrednio do PCB. Jeśli koniecznie chcesz mieć płytkę do rozprowadzania zasilania (po co?), to od strony akumulatora zrób po prostu dwa duże pady z otworami np. 2mm do wlutowania krótkich odcinków przewodów zakończonych DEANSem.