minio7 Napisano Listopad 22, 2014 Udostępnij Napisano Listopad 22, 2014 Witajcie mam problem ze znalezieniem odpowiedniego stabilizatora napięcia do mojego projektu chciałem go zasilić z kasety 4x1,5v baterii i sterować silnikami Polou120:1 o napięciu 4,5-5v ich prąd szczytowy to 800mA, średnik 80mA. W związku z tym szukałem czegoś co spełni zadanie przy stabilizacji napięcia w takim układzie. Jak myślicie czy takie coś ma szanse zadziałać? http://electropark.pl/stabilizatory-napiecia-liniowe-regulowane/1079-lm350t-3a-regulowany-stabilizator-napiecia-5901001079001.html Jeżeli nie to jakie inne rozwiązanie bylibyście mi w stanie polecić? Pozdrawiam Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
matural Listopad 22, 2014 Udostępnij Listopad 22, 2014 Hmm 4x1,5=6V, a Ty potrzebujesz 5V, śmiało możesz zrezygnować ze stabilizatora. Jeśli uważasz, że jednak musisz obniżyć napięcie to może 4 x 1,2V. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Listopad 22, 2014 Udostępnij Listopad 22, 2014 Jeśli chcesz zasilać silniki z 5V to nawet przy 4x1.5V jesteś na styk. 1.5V ma nowa bateria nieobciążona. Pobierając z niej kilkaset mA dostajesz dużo mniej a przecież nie wliczyłeś jeszcze spadku na mostku sterującym. OK, może użyjesz przekaźników i wtedy strat na stykach można nie liczyć, ale jeśli myślisz o płynnym sterowaniu dwukierunkowym to 2V na tanim a kilkaset mV na droższym mostku musisz wziąć pod uwagę. Silniki nie potrzebują stabilizacji napięcia a regulacja prędkości odbywa się za pomocą PWM wyznaczanego przez procesor. Im mniej konwersji mocy po drodze, tym sprawniejszy układ tj. mniej energii puszczasz z ciepłem w powietrze i dłużej bateria pracuje. Stabilizator liniowy, szczególnie w obwodach mocy to już w ogóle rozpusta. Owszem, są LDO na duże prądy mające spadek napięcia np. kilkuset mV przy kilku A, ale Ty w ogóle nie chcesz ich używać, wierz mi 🙂 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
minio7 Listopad 22, 2014 Autor tematu Udostępnij Listopad 22, 2014 myślałem nad tym by zrezygnować z ldo, zastanawia mnie tylko czy jeżeli wysterowywuje tak dwa silniki to czy nie spowoduje to ich "rozjazdu" gdy będą dostawać zasilanie prosto z baterii, oczywiście zakładając, że pwm będzie szło takie samo Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Treker (Damian Szymański) Listopad 23, 2014 Udostępnij Listopad 23, 2014 Jak to ładnie nazwałeś, "rozjazdu" dostaną nawet przy takim samym zasilaniu ze stabilizatora 🙂 Taka charakterystyka silników, że dwóch identycznych nie znajdziesz. Bez enkoderów zawsze pojazd będzie delikatnie skręcał. Nic nie stoi na przeszkodzi, aby najpierw sprawdzić konstrukcję bez stabilizatora i później go dodać. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!