Skocz do zawartości

Nippon


Nawyk

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Świetnie wygląda 🙂 wydaje mi się tylko, że jest coś wolny, ale może to wina krótkiego i krętego toru. Ale mi projekt się podoba, jak by był troszkę szybszy... Może zmienisz w nim silniki?

Link do komentarza
Share on other sites

Szczerze mówiąc moje pierwsze wrażenie łał ale boska konstrukcja jednak gdy zobaczyłem film mój entuzjazm zanikł. Według mnie fajnie że on tak wygląda jednak sądzę że powinien być szybki. Podstawowy błąd jaki popełniłeś to to iż kółka napędowe są umieszczone z tyłu co sprawia iż robot jest mało dokładny.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Robot jest wolny bo 1) wolne są silniki, 2) kiepski jest program, 3) odkryłem to dopiero dzisiaj - zębatka, która powinna trzymać się mocno osi, ślizga się po niej - to by tłumaczyło lekką bezwładność i wolne reagowanie (na krótkich odcinkach nawet brak reakcji) na przyspieszanie i zwalnianie.

Co do modernizacji - raczej ich nie będzie. Myślę o czymś lżejszym - robot "odchudzony" (czyt. bez LCD) waży ponad 600g, przy czym silniki wcale nie są najcięższe - tak więc Nippon najprawdopodobniej odchodzi na przedwczesną i niezasłużoną emeryturę 😉

paradox91: mylisz się, to nie jest błąd tylko celowe działanie. Jeśli przyjrzysz się położeniu płytki czujników względem osi kół, zobaczysz, że odległość nie jest duża - w następnym robocie będzie większa, bo pozwala to na szybsze wykrywanie zakrętów

Link do komentarza
Share on other sites

bascom

edit:

dzisiaj okazało się, że to co wcześniej spowolniło robota (ostatni stopień przekładni ślizgający się po osi), rano już niemal zupełnie go unieruchomiło (puszczałem go w ramach prezentacji i w pewnym momencie całkowicie stanął terkocząc pracującymi silnikami) - być może nie jest z nim tak źle i wymiana silników wprowadzi więcej pozytywnych zmian niż myślałem 🙂 Dlatego odwołuję to co napisałem o przedwczesnej emeryturze 😅

Link do komentarza
Share on other sites

Zastanawiam się, dlaczego wszyscy tak dążą do jak najmniejszej masy. Z tego co wiem w regulaminie do zawodów LF nie ma żadnego ograniczenia jeśli chodzi o masę. Czy chodzi o to by używać mniejsze (czyli mniej prądożerne) silniki i elektronikę na mniejsze prądy, czyli po prosu oszczędność?

A robocik super, ten niepowtarzalny wygląd powoduje, że każdy go rozpozna i zapamięta. Gratuluje świetnego dzieła, na pewno nie zasługuje jeszcze na emeryturę. Podobają mi się też te włączniki z tyłu, jeden jest do elektroniki a drugi do silników, tak? Całkiem sporo ma czujników. A czy ten jeden z tyłu nie powinien być jeszcze bardziej z tyłu? Chyba poprawiłoby to nieco zwrotność. Jeszcze mnie tak zastanawia, ile tak pi razy oko waży ta kulka z przodu i obudowa?

Link do komentarza
Share on other sites

Natanoj, zgadza się. przełącznik z czarnym "kapturkiem" jest od silników, ten bez kapturka - od logiki. W rozmieszczeniu tylnego czujnika również masz rację, choć z drugiej strony w konstrukcji np. hiszpanów czy Psotka2 nikt takowego nie stosował i było ok..

Obudowę ważyłem, ale już nie pamiętam wskazań wagi - myślę, że było to coś około 100-150g. Kulki nie ważyłem, ale jest jednym z cięższych elementów robota (niestety, sprowadzanie plastikowej wersji z pololu nie wchodziło w grę ze względu na koszty).

A co do masy - większa masa to większa bezwładność = utrudniona kontrola nad robotem przy większych przyspieszeniach (przyspieszanie,zwalnianie, gwałtowne zakręty) no i większe obciążenie, pośrednio prądy, dla silników i mostków.

Link do komentarza
Share on other sites

Witam, super konstrukcja, brawo dla autora!

chciałbym się dowiedzieć gdzie można kupić takie plastikowe zębatki i ośki i jak nieruchomo je połączyć żeby nie wystąpił problem ślizgania się tak jak tutaj. Jeżeli autor go rozwiązał bardzo proszę o podzielenie się.

pozdrawiam, Michał

Link do komentarza
Share on other sites

Silniki z motoreduktorem to zestaw z oferty AVT.

Ślizgania ostatniego stopnia przekładni po osi uniknie się napędzając zestawem lżejszego robota, wykorzystując znamionowe napięcie (3V).

Link do komentarza
Share on other sites

Po 1) nie "Pan", tylko Nawyk

Po 2) niestety, ale projekt przepadł. Udostępniony jest schemat i zdjęcie PCB - myślę, że łatwo można to odtworzyć.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.