Skocz do zawartości

[Line follower] Impact


ownya

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Robot dość ciekawy ale w oczy rzuca się ten niewyczyszczony topnik (wiem czepiam się) ale w tak dopracowanym robocie takie szczegóły robią różnicę.

teraz seria pytań:

1.Jaką osiąga średnią prędkość

2.Płytki robione w domu czy firma jeśli firma to jaka

3.Czym to lutowaliście że tyle topnika zostało

4.Ile was to wyniosło

Z tego co widać na pierwszym filmiku przydałby się pilot 😃

Link do komentarza
Share on other sites

Robomaniak,

1. Średnia prędkość 2 -2,2m/s w zależności od trasy.

2. Płytki robione w firmie Satland Prototype.

3. Jeśli chodzi o te specyficzne zdjęcia, są robione przez specjalny mikroskop z dużym przybliżeniem dlatego tak bardzo rzucają się w oczy defekty z związane z lutowaniem.

4. Koszt całości około 500zł.

Pilot jest. W Łodzi mieliśmy pewien problem związany z dużą popularnością kodowania RC5. Został rozwiązany, co można zobaczyć na filmikach z Sosnowca;)

Dawid 95, W tej chwili posiadamy tylko takie zdjęcie:

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

pawcio0928, kolega pytał chyba o prędkość maksymalną.

Ja oczywiści jeszcze raz mogę pogratulować dopracowanej konstrukcji, którą miałem okazję podziwiać we Wrocławiu. Większość użytkowników nie zdaje sobie sprawy jak wiele pracy chłopacy z BotlandTeamu wkładają w swoje konstrukcje, co pozwala im na osiąganie takich sukcesów! Początkujący powinni się od nich uczyć i nie zniechęcać się po pierwszych konstrukcjach 🙂

Ciekawe co stworzycie w 2012 roku 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Wyraźnie pytałem o prędkość maksymalną. To, że są święta nie znaczy, że można wyłączyć myślenie ;]

Zastanawia mnie dlaczego jest teraz trend na roboty właśnie takiego kształtu. Ni to bolid F1, ni to dragster. Daleko wysunięty szeroki "wąs" z czujnikami daje czas na reakcję kół (w wielkim skrócie). Tym się kierowaliście w budowie robotów czy coś innego skłoniło Was do stworzenia, prawie że powielenia właśnie takiego kształtu?

Dodam tylko, że pracuję nad trochę innym rozwiązaniem.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie mierzyliśmy maksymalnej uzyskiwanej prędkości, maksymalna (obliczeniowa) to ok. 3,4 m/s, wiadomo jednak, że przy tej budowie i zastosowanym zasilaniu jest to nieosiągalne. Robot najprawdopodobniej ląduje na półce i nie wystąpi już na kolejnych zawodach więc jeżeli będzie okazja to sprawdzimy jego realne osiągi na długiej prostej 😉

Kształt w porównaniu do pierwszej prototypowej konstrukcji trochę się zmienił (cały czas coś modyfikujemy) może nie są to znaczące zmiany, ale po osiągach widać, że zmienia się na lepsze. Problemem jest to, że praktycznie na każdych zawodach są inne elementy trasy, więc robot musi być dość uniwersalny i z tego powodu ciężko porównać go z czymś z istniejących w rzeczywistości rozwiązań 😋

Może pochwalisz się nad czym pracujesz? 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Pomimo tego, że ma dość dobre osiągi to udało nam się stworzyć coś szybszego (Shock), a więc czas poświęcimy na nowe konstrukcje. Impact (w tej formie) zajmie miejsce na ławce rezerwowych 😉

Link do komentarza
Share on other sites

BlackJack, a hamowanie? Bo obecnie to jest chyba główny problem, nie prędkość silników

A jak hamuje samolot ? Przecież nie sami kołami bo by tego nie wytrzymały. Przyczepność to też nie problem, można wykorzystać część ciągu silnika do docisku pojazdu, raczej problem będzie zbyt gęsta trasa, bo nie zrobisz zwrotu mniejszego niż minimalny promień skrętu pojazdu, ale to samo dotyczy coraz dłuższych konstrukcji LF, często na filmikach widać jak sobie uśredniają tor jazdy.

No ale poszperajcie sobie sami, fajnych rzeczy można się dowiedzieć, nie chcę wam odbierać przyjemności poznawania techniki lotniczej.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.