Skocz do zawartości

Atmega8 sterowanie serwa na OC2


paralitax

Pomocna odpowiedź

Witam ! Muszę napisać program pozwalający mi na sterowanie serwem podpiętym do wyprowadzenia OC2 Atmegi8.

Bardzo proszę o sprawdzenie kodu, czy w ogóle zadziała. Jestem początkujący dlatego proszę o ograniczone zaufanie. Na razie skleciłem coś takiego:

#define F_CPU 1000000
#include <avr/io.h>

int main()
{


DDRB = 0xff; //konfiguracja portów

TCCR2 = (1<<CS21)I(1<<WGM20) //wyjscie ustawione na 8 bitowy PWM z korektą fazy, preskaler na 1 (nie wiem czy nie powinien być wyższy dla serwa)

ICR1 = 20000; //ustawienie okresu na 20ms(czestotliwosc 50Mz) (nie wiem czy to w ogóle tu ma być



OCR1A = 2000; //określenie czasu impUlsu

While(1)

{
//tutaj isntrukcje do sterowania serwem

}

}

__________

Komentarz dodany przez: Nawyk

Stosuj, proszę, znaczniki "code" przy pisaniu postów z kodem źródłowym

Link do komentarza
Share on other sites

Po pierwsze wstawiaj kod w odpowiednich znacznikach. Będzie się go lepiej przeglądało.

Po drugie coś tutaj bardzo namieszałeś.

Wyjście OC2 to wyprowadzenie Timera 2. Musisz go odpowiednio skonfigurować i wprowadzić odpowiednie wartości do rejestrów ICR2 i OCR2. A Ty je wpisujesz do rejestrów Timera 1. Poza tym Timer 2 jest 8-bitowy więc musisz ustawić większy preskaler.

Link do komentarza
Share on other sites

Jesteś początkujący, więc podam najprostsze rozwiązanie, które będzie ruszało serwem na PB3

ustaw timer: TCCR2 = 0b01101010;

Wartości ICR nie podawaj wogóle, po prostu wywal tę linię.

W pętli while podawaj wartości OCR2 oddzielone pętlą opóźniającą np:

OCR2 = 100;

_delay_ms(500);

OCR2 = 50;

_delay_ms(500);

Te wartości OCR powinny zadziałać, jednak popraw je zgodnie ze swoim serwem

Tak z innej mańki w kodzie masz błąd ortograficzny:p

Nie piszemy: (1<

Tylko: (1<

Link do komentarza
Share on other sites