Ta strona używa ciasteczek (plików cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem i akceptuję
f3dfilament.com

Regulator ESC + Silnik szczotkowy Pololu

Autor Wiadomość
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 10-01-2017, 18:03   Regulator ESC + Silnik szczotkowy Pololu

Witam, jestem tu nowy.

Chciałbym zapytać się bardziej zaawansowanych, czy możliwe jest sterowanie silnikami serii Pololu (dostępnymi na Botlandzie) podpinając je do regulatora ESC (link niżej) dla silników szczotkowych? Szukałem na wielu innych forach takiego problemu, lecz nie znalazłem takiego tematu.

http://allegro.pl/regulator-esc-10a-szczotkowy-dwukierunkowy-i6647917779.html


Pozdrawiam
Polecany artykuł z FORBOT.PL:
Metody pomiaru stanu baterii

Niezmiernie istotną sprawą w konstrukcji robota jest właściwy dobór czujników. Czujniki (lub też sensory) info... Czytaj całość

Popularny artykuł » Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - Helion 2013


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 10-01-2017, 23:33   

Skoro silniki są szczotkowe a ten regulator jest właśnie do takich, to będzie pasował. Prądowo także, 10A to całkiem sporo dla malutkich silniczków Pololu.
Pamiętaj jednak, że:
1. Musisz dysponować sygnałem PPM jak dla serwa. Możesz go wyciągnąć bezpośrednio z typowego odbiornika RC lub np. z płytki Arduino.
2. ESC ma swój własny procesor i stanowi pewien stopień wprowadzający opóźnienie. Reakcje silnika podłączonego przez ESC nie będą tak szybkie jak silnika sterowanego wprost mostkiem H z procesorka. Nie da się na tym zrobić np. dobrego i zwinnego Line Followera. Za to czołg czy samochodzik-zabawkę - na pewno.
3. Ten akurat ESC wymaga akumulatora min. LiPol 2S (7.4V). Jeśli planujesz coś bardzo małego napędzanego z jednego ogniwka 1S, to nie pojedzie.

Pochwal się co budujesz.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
szurek765
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 11-01-2017, 16:45   

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :-) Posiadam już aparaturę RC i 6-kanałowy odbiornik i potrzebuję tylko dwóch regulatorów ESC do sterowania pojazdem ze zdjęcia. Skręcanie ma się odbywać na takiej zasadzie, że jedna strona silników kręci się wolniej a druga strona szybciej. Taki pojazd również jest dostępny do kupienie na botlandzie, ale ja postanowiłem zrobić go sam, oszczędzając przy okazji trochę pieniędzy.



https://botland.com.pl/podwozia-robotow/2016-wild-thumper-6wd-chassis-black-dagu-podwozie-6-kolowe-z-napedem-dc.html


DSC_6502.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 1.89 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 11-01-2017, 16:58   

OK, z tego regulatora napędzisz wszystkie trzy z jednej strony, nawet w wersji HP. To podwozie jest jednak długie i będzie marnie skręcać w trybie czołgowym. Marnie to znaczy dużo mocy będzie szło na przesuwanie terenowych kół w bok. Trzeba było zrobić szersze, ale krótsze. No ale jakoś przecież zadziała.

Jak podłączysz kanały aparatury? Zwykle lotnicze (widzę taką na drugim planie) mają jeden drążek od gazu i tylko ten nie ma sprężynki centrującej. Będziesz przerabiał mechanikę żeby dostać symetryczne sterowanie po obu stronach? Można też pokombinować z jednym drążkiem korzystając z jego dwóch osi, ale wtedy trzeba przeliczyć sygnały z dwóch kanałów za odbiornikiem - już na pokładzie. Bo wtedy przód-tył jest sumą obu stron (prędkość) a lewo-prawo jest różnicą prędkości czyli promieniem skrętu. Trochę jak w mikserze dla sterolotek w skrzydle delta.

Popularny artykuł » RFM12B - #3 - zaawansowana komunikacja


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 11-01-2017, 17:48   

To nie problem że się kółka przesuwają. Nawet w wersji oryginalnej kółka sie tak zachowują

link do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=T3Qm3PCMLIY

Wygodniej byłoby sterować na jednym drążku aparatury. Ale korzystając z dwóch drążków nie będzie chyba dużym problemem żeby ręcznie przesuwać góra-dół żeby dostosować prędkość. Chyba że się da dwoma regulatorami sterować poprzez jeden kanał aparatury (o czym nie wiem).

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
deshipu 




Posty: 1679
Pomógł: 88 razy
Otrzymał 142 piw(a)
Programuję w:
Python, C, Lua
Należę do:
Nigmalabs
Moje roboty:
uKubik, pKubik, Katka, Tote

Wysłany: 11-01-2017, 17:53   

Współczesne aparatury zazwyczaj mają konfigurowalne miksery sygnałów, które pozwalają na jednym drążku ustawić gaz dla obu stron, a na drugim różnicę pomiędzy nimi.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 11-01-2017, 20:56   

W jednym kanale nie prześlesz informacji dla dwóch niezależnych napędów - to jasne, ale jeden drążek w aparaturze to przecież dwa kanały: przód-tył to jeden, prawo-lewo to drugi.

deshipu: Mój główny nadajnik którym latam nonstop ma taki konfigurowalny mikser delta, ale na pewno nie każda aparatura taki ma. Mam dwa tanie nadajniki 35MHz (Graupner i cośtam innego), w których jest tylko trim i revers kanałów. Na pewno niektóre nowe, 2.4GHz ale dedykowane do pewnych modeli (np. kupione z jakimś helikopterkiem) nie mają nawet mikserów typowo do heli, bo wszystko jest robione na pokładzie, w jednym zintegrowanym odbiorniko-miksero-regulatorze silnika. Nie ma co gdybać, niech Kolega napisze co ma, a zresztą skoro chce zrobić na dwóch drążkach jak w czołgu, to niech robi.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
szurek765
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 11-01-2017, 22:35   

Ja posiadam nadajnik Fly Sky CT6B 2,4 GHz + odbiornik R6B.
Jeszcze mam jedno pytanie czy te dwa niezależne ESC muszą być wyposażone w BEC. Na innym forum przeczytałem, że w takim przypadku jedem musi być z BEC-iem a drugi bez.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 11-01-2017, 23:03   

Jeżeli z BEC chcesz zasilać odbiornik RC (bo dlaczego by nie?) to zasada jest taka, że nie powinieneś łączyć ze sobą wyjść dwóch BEC. Tak się stanie gdy wtyczki obu regulatorów wetkniesz do jednego odbiornika. Połączą się wtedy masy (brązowe lub czarne) i plusy (czerwone lub pomarańczowe) obu wtyczek. Żeby tak się nie stało, wyciągnij i odizoluj kawałkiem taśmy jeden czerwony przewód z jednej z wtyczek - niech sobie wisi w powietrzu. Nie ucinaj kabelka, bo kiedyś być może wykorzystasz ten ESC do innej konstrukcji, gdzie jego BEC się przyda.
No, ale takie rzeczy to na forach modelarskich bardziej: www.pfmrc.eu

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 12-01-2017, 16:22   

Aha. A gdybym chciał obydwa regulatory bez BEC-ów to będzie działało tak samo jak z BEC-ami i wtedy mogę wpiąć do jednego odbiornika, dobrze rozumiem?

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 12-01-2017, 16:34   

No ale z czegoś przecież musisz zasilać odbiornik 4.5-5V. BEC w ESC to chyba dobry pomysł, nie? Wolisz rzeźbić coś na drutach?
Regulatory silnikowe bez BEC to raczej rzadkość. Chyba tylko jakieś potężne (100A?) z optoizolacją - a wtedy koszt dodatkowego stabilizatora i tak nie ma znaczenia, albo jakaś tania amatorka garażowa - tego bym się bał z oczywistych powodów.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 12-01-2017, 16:43   

Aha, już rozumiem
Myślę że taki regulator byłby w sam raz:
http://allegro.pl/regulator-szczotkowy-40a-wodoodporny-esc-1-10-rc-i6676630596.html

Chodzi głównie o zasilanie które wolałbym żeby było 11,1 V

Ostatnio zmieniony przez szurek765 12-01-2017, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek1707 



Posty: 3818
Pomógł: 407 razy
Otrzymał 544 piw(a)
Skąd: WAW
Programuję w:
C, asm
Wysłany: 12-01-2017, 16:58   

Nie mam pojęcia "w sam raz" do czego, ale skoro tak uważasz.. Poprzednio pokazywałeś swoje podwozie z trzema silnikami Pololu na stronę i jakieś inne ESC. Wyglądało, że 10A jest OK a teraz wskazujesz 4x potężnieszy i droższy moduł i teraz ten jest "w sam raz"?. To chyba dobrze...
Jak już jesteś na tej półce, to tu masz kilka innych samochodowych:
http://www.rcwroblik.pl/regulatory_obrotow,0.html

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szurek765 



Posty: 7
Wysłany: 12-01-2017, 20:40   

Chodzi o to że potrzebuję 11,1 V zasilania na silniki żeby otrzymać pełną prędkość obrotów a ten regulator właśnie taki zakres zasilania posiada, w przeciwieństwie do innych tańszych regulatorów

Ostatnio zmieniony przez szurek765 12-01-2017, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku

Skocz do:  

Nie rozwiązałeś swojego problemu? Zobacz podobne tematy: Zmiana napięcie wejś... Czym sie różnia te u... Mostek H na przekaźn... mostek h n-mosfet ir...
lub przeszukaj forum po wybranych tagach: esc, pololu, regulator, silnik, szczotkowy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Popularne kursy: Arduinopodstawy elektroniki