Skocz do zawartości

[Mechanika] Gąsienice do naszego robota


kemustek

Pomocna odpowiedź

Jako rowerzysta mam tylko zastrzeżenie do szlifowania nitów łańcucha a potem do wybijania nitów - kompletnie nie rozumiem po co tak sobie utrudniać zadanie.

Po pierwsze - można je wybić bez szlifowania - właśnie punktak i młotek.

Po drugie - można użyć ściągacza do łańcucha (zgłosić się do najbliższego rowerzysty ktoś powinien mieć 😉 )

No i można też nie piłować tulejki - wtedy możemy przykręcić do ramy koło - i mamy o co zaczepić łańcuch. Używamy wtedy tylko jednej zębatki napędowej - podobnie jak w moim projekcie na tym forum.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

kaytek, próbowałem tylko wybijać, jednak w tym chińskim łańcuchu się tak nie dało. Tak więc szlifowanie w moim przypadku było wymagane.

A co do tego ściągacza to nie miałem pojęcia że coś takiego istnieje, dzięki za podpowiedz.

A co do piłowania tulejki, mam trochę inną koncepcję na zamocowanie owych zębatek, ale oczywiście każdy może zrobić to po swojemu.

Brosper, tak, na początku chce zrobić manipulator, a potem z czasem dodawać czujniki.

Pierwsze efekty i konstrukcja powinny być gotowe pod koniec tygodnia, na razie czekam na dostawę części.

Link do komentarza
Share on other sites

Gąsienice z łańcucha rowerowego mają jedną ogromną wadę. Wbija się w nie łatwo bród który się przyczepia do nich za pomocą smaru . Łańcuch z czasem stawia coraz większe opory. Więc sprawność spada.

Link do komentarza
Share on other sites

W swoim pojezdzie na gasienicach z lancuchow rowerowych nie stosuje smaru. Fakt, lancuchy byly nowe ze sklepu. jezdzi ok po polbroku, trawie. I po dywanach rzecz jasna.

https://www.youtube.com/watch?v=XntkI8GnIvQ

Po pierwsze u ciebie są blaszki zawsze jakaś osłona. A jak nie masz smaru w łańcuchu to z czasem zaczyna rdzewieć i opory się powiększają jak smarowania niema.

Link do komentarza
Share on other sites

1. Jak je zamocować do serwa

2. Czy 2 serwa podane niżej to pociągną (jeden na jedną gąsienice a drugi na drugą)

1. Możesz np. orczyk który dostajesz razem z serwem przykręcić do zębatki.

2. Same gąsienice na pewno uciągną 🙂 . Ale niestety nie jestem jasnowidzem i nie wiem jaka będzie waga twego pojazdu. I mam nadzieję, że wiesz, że serwa trzeba odpowiednio przerobić.

Link do komentarza
Share on other sites

No ok fajny pomysł ale ogólnie spierdzielony.

1. Co ci niby dają na terenach płaskich(a na takich pewnie bedziesz sie poruszał) te gumki miedzy łańcuchami prócz robienia za dystans? Otóż nic, a wystarczyło dać odpowiednio grubsze czy też kilka na siebie nałożyć i miałbyś lepszą przyczepność niż ten łańcuch, a tym samym mógłbyś przenosić wieksze obciążenia, a do tego przecież służy manipulator...

2. Tutaj plus za wykorzystanie zebatek z roweru. Bo naprawde świetnie sie do tego nadają pozatym jak pisałeś są tanie.

3. Powodzenia w budowie 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Marekk

mam do Ciebie pytanie czy zamiast tych blaszek mozna dac umocniona gume ? czyli ze mniej gietka. mam pytanie bo chcialbym do swojego pojazdu uzyc tych gasienic ale nie wiem jaki naped dac. bo np koledzy na innym forum mowia aby dac silniczki z "wkretarek z promocji" ale musza byc one identyczne. poniewaz przeznaczenie mojego pojazdu bedzie bardziej terenowe czyli ze bedziesz jezdzic przez kaluze, rzeczki jakies, i mam pytanie czy aby mi nic nie zamoklo o jakie uszczelnienie zastosowac ? najzwyklejszy silikon do uszczelnienia wystarczy ?

Link do komentarza
Share on other sites

Zamiast blaszek tylko guma? Raczej nie, za slaba zwlaszcza w ponktach nitowania do lancucha. Lepiej gume przykleic do blaszek, potem dopiero przynitowac. To ze sie gasienice slizgaja zauwazylem dopiero po ich wykonaniu. Napedzac gasienice moga silniki z wkretarek wraz z przekladniami. Mam zamiar zmienic swoja konstrukcje ze wzgledu na niepozadana samohamownosc przekladni slimakowych w silnikach od wycieraczek. Zakupilem na Alledrogo 9 wkretarek uzywanych z niemiec po 3-4 zl/szt. Bez akumulatorow, zasilaczy. Po rozkreceniu okazalo sie, ze przekladnie w nich sa identyczne. Zatem wazne jest aby wkretarki (ich silniki) byly na jednakowe napiecie. Co do terenowosci konstrukcji: raczej sie NIE NADAJE . Piasek w lancuch rowerowy w najlepszym razie zablokuje gasienice.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.