Skocz do zawartości

matural

Użytkownicy
  • Zawartość

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    4

matural zajął 1. miejsce w rankingu.
Data osiągnięcia: 26 grudnia 2018.

Treści użytkownika matural zdobyły tego dnia najwięcej polubień!

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Białystok

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika matural

Eksplorator

Eksplorator (8/19)

  • Ulubieniec czytelników
  • Stały wizytator
  • Regularny bywalec
  • Za 25 postów
  • Za 5 postów

Odznaki

50

Reputacja

  1. Polecam freeCAD + filmy dla początkujących: https://ipc.ct8.pl/?ac=episode
  2. W minisumo wywalczyliśmy 2 i 4 miejsce a freestyle skończyliśmy na 4,7 i 10. Trasa dla lf okazała się dla nas za trudna - nie udało się dojechać do mety. Dokładnej liczby robotów nie znam, ale w popularnych konkurencjach było nawet po kilkadziesiąt sztuk. Mimo meczu Polska-Arabia na hali były tłumy widzów, bardzo często z dziećmi. Generalnie uważam udział za udany choć te czwarte miejsca pozostawiają pewien niedosyt. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam organizatorów.
  3. Zawiozłem 15 osobową ekipę licealistów z Białegostoku. Braliśmy udział w minisumo, lf, tusk hunters i freestyle - łącznie 14 robotów. Moim zdaniem świetna impreza, organizacja na bardzo wysokim poziomie. Pierwszego dnia Tusk Hunters, następnego pozostałe konkurencje - jak oni to przebudowali w jedną noc? Wielki szacunek. Całość oceniam na 9/10. Plusy: - miejsce - Hala Podpromie - bardzo przestronna, ogromna hala serwisowa, trybuny, telebimy... - sędziowie - wiedzieli na czym polegają konkurencje, przynajmniej jeden znał regulamin - duży postęp w stosunku do zeszłorocznej imprezy - Tusk Hunters - świetny pomysł, organizacja i mimo, że dostaliśmy wielkie baty uczniowie już w drodze powrotnej planowali konstrukcje na następny rok - food-traki - smacznie i blisko, rok temu był problem ze znalezieniem czynnej żabki aby kupić coś ciepłego - konkurencja - myślę, że poziom zawodów był wysoki Minusy: - system głosowania w konkurencji freestyle - drobne problemy techniczne powodujące przerwy w rozgrywkach
  4. Fantastyczna idea - pomyślałem rok temu gdy pierwszy raz przeczytałem o programie Laboratoria przyszłości. Wreszcie edukacja pójdzie w stronę konstrukcjonizmu, dzieciaki będą pracować metodą projektu, uczyć się pracy w grupie. Nauczą się projektowania, podstaw elektroniki i programowania. Będą rozwijać myślenie projektowe, matematyczne a do tego doskonalić kompetencje miękkie. Po roku przyglądania się temu programowi mój entuzjazm bardzo opadł. Jestem nauczycielem liceum ale znam wielu nauczycieli szkół podstawowych i czasem gadamy na ten temat. Jak to więc wygląda w rzeczywistości? Po pierwsze szkoły jak zwykle przepłaciły kilkukrotnie za każdy zakupiony sprzęt. Pewna Pani dyrektor poprosiła mnie o radę w sprawie wyboru drukarki 3D. Zarekomendowałem Prusa mini+ (uważam, że świetny stosunek jakość/cena), zaproponowałem też pomoc przy złożeniu i uruchomieniu. Szkoła kupiła sprzęt za prawie 10000zł bo miał w zestawie scenariusze lekcji i bazę gotowych modeli do pobrania. Ok jest sprzęt - jak wyglądają zajęcia? Nie we wszystkich szkołach drukarka została już wyjęta z pudełka, a tam gdzie została dzieciaki w zespołach wybierają model do wydrukowania i patrzą na proces drukowania. W jednej szkole projektują breloczki, które będą drukowane - ale na tym się kończy plan wykorzystania drukarki w tym roku. Zdjęcia zrobione, FB bije brawo - jest super. Kolejny przykład to stacje lutownicze - zerknijcie przykładowo na zakładkę Laboratoria przyszłości na Botlandzie. Czy naprawdę dzieciaki potrzebują sprzętu za 600 -700 zł? Nie starczyłaby lutownica za 60-100zł? Efekt jest taki, że w szkołach zakupiono po jednej stacji lutowniczej bo była obowiązkowa i trzeba jakoś zrobić zdjęcia do wymaganej dokumentacji. Jeden z dyrektorów nie zakupił nawet cyny bo "kawałek ma w domu, a przecież dzieci i tak nie będą lutowały". Wśród zestawów obowiązkowych były mikrokontolery. Pierwsze co mi przyszło do głowy to Arduino, MicroBit i zestawy Forbota. Nie wiem jak to wygląda w skali ogólnopolskiej ale wśród znanych mi podstawówek ani jedna się na to się nie zdecydowała. Zakupiły natomiast gotowe zestawy- roboty czasem wymagające skręcenia kilku śrubek, wpięcia przewodów w gotowe gniazda i wgrania przygotowanego przez producenta softu. Jest nowoczesna edukacja? A jakże jest! Reasumując uważam, że szkoły czyli dyrektorzy i nauczyciele nie byli przygotowani na ten program. Powinien być poprzedzony szkoleniami (może płatnymi aby zachęcić nauczycieli do podnoszenia kompetencji). Gdyby z tych 80k otrzymanych przez szkołę nauczyciel za udział w szkoleniu dostałby 1k czy 2k to wybrałby sprzęt z którego umie skorzystać a to przełożyłoby się na wymierne korzyści dla uczniów. Jestem bardzo rozczarowany tym programem, ale oceniam go przez pryzmat znanych mi kilku szkół. Mam nadzieję, że w skali ogólnopolskiej wygląda to inaczej i że za rok czy półtora w Polskich szkołach koła robotyki, IoT czy choćby projektowania 3D będą tak popularne jak chóry szkolne. Ministerstwo zapowiedziało rozszerzenie programu o szkoły ponadpodstawowe - ciekawe czy tu będzie inaczej?
  5. Sprawdź bez anten, są one zupełnie niedopasowane i czasem bardziej przeszkadzają niż pomagają.
  6. Ja bym dołożył kondensator na linię zasilania nrfa. Miałem też problem z wyjściem 3,3V i tymi modułami. Działało ale krótko. Później musiałem użyć dodatkowego stabilizatora. Problem dotyczył Arduino Mega (klon) ale powtórzył się trzykrotnie - może przypadek albo kiepska seria.
  7. int pos = 90; int pos1 = 90; Myślę, że kazałeś serwom się ustawić w pozycji środkowej.
  8. To komplikuje sprawę, bo jeśli masz przyciski podłączone do 5V to po wciśnięciu przycisku masz na nim stan wysoki, ale jak nie wciśniesz to możesz mieć wysoki lub niski - loteria.
  9. Cały czas przesyła "down" czy tylko gdy wciśniesz przycisk?
  10. Podłącz przyciski do GND. Zmień deklarację na: pinMode(2 , INPUT_PULLUP);
  11. @Lolheadshootpl pokaż tą deklarację. Wcześniej pisałeś, że przyciski masz do 5V podłączone, więc podłącz do GND.
  12. @Lolheadshootpl chyba nie masz zadeklarowanych pinów 2 i3 jako wejścia
  13. void loop(){ char text1[] = "up"; char text2[] = "down"; int button_1 = digitalRead(4); int button_2 = digitalRead(5); if (button_1 == 0){ radio.write(&text1, sizeof(text1)); delay(200); } if (buttton_2 == 0){ radio.write(&text2, sizeof(text2)); delay(200); } } Zakładam, że przyciski są na pinach D4 i D5 to wyżej masz kod nadajnika. Odbiornik natomiast: void loop() { if (radio.available()) { char text[32] = {0}; radio.read(&text, sizeof(text)); if (text=="up"){ //zwiększasz zmienną pos } if (text=="down"){ //zmniejszasz zmienną pos } } }
  14. Kręci się w kółko bo: a) jedno koło się kreci, a drugie nie b) jedno koło kręci się do przodu, a drugie do tyłu c) oba się kręcą do przodu z różnymi prędkościami Problem raczej nie leży po stronie programu, więc potrzeba więcej informacji. Czy przy zadanej większej prędkości robot zachowuje się tak samo?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.