Skocz do zawartości

Atmega - problem z bootloaderem arduino ( znika )


kuki83

Pomocna odpowiedź

Od kilku dni męczę się z wgraniem bootloadera arduino do atmega328

Jestem w tej dziedzinie początkujący i utknąłem

W tym momencie sprawa wygląda następująco

Zrobiłem płytkę arduino wszystko z godnie z schematem przez port ISP mogę się dostać do procesora za pomocą tego programu ISP Programmer

http://dybkowski.net/content/pl/node/16

do podłączenia z atmega używam tego kabelka

kabel działa , wrzucałem już na tym oprogramowanie do procesorów ale tu mam problem

Wydaje mi się ze zrobiłem wszystko dobrze

Na tej stronie znalazłem jak ustawić fuse bits

http://www.arduino.cc/playground/Learning/Burn168

i ustawiłem

l FF

L FF

f DF

E F8

Następnie kliknąłem guzik program & lock

Potem wrzuciłem Bootloader „ATmegaBOOT_168_atmega328”

Następnie ustawiłem fuse bits

l CF

L CF

I niby jest ok. podłączyłem atmega za pomocą FTDI , uruchomiłem program arduino , wybrałem plik do wgrania do procesora i kliknąłem upload to I/O board , program się skompilował i diody zaczęły migać program się wgrał i działa , wszystko super do czasu gdy chciałem jeszcze raz wgrać program , okazało się ze niema dostępu tak jak by bootloader nie działał ,
Dostałem się jeszcze raz do procesora za pomocą isp programmer i okazało się ze,
Look bits zmienił się z CF na FF , może to tego wina ?

Ustawiłem wszystko jeszcze raz wgrałem bootloader i działało raz potem przestało i tak już 10 razy nie winem co zrobić , wygląda na to ze bootloder się kasuje , ale się za bardzo Nie znam na tym proszę o jakąś poradę

Może zły programator ?,
Albo coś uszkodzone ?

Albo coś źle robię ?

Link do komentarza
Share on other sites

Najlepiej wgrać bootloader z samego IDE arduino - z tego co pamiętam, jest taka opcja. Co prawda może zaistnieć potrzeba dodania programatora do listy obsługiwanych, ale jest to dość proste (trzeba dopisać 2 linie w pliku programmers bodajże w którymś folderze z zarduino).