Skocz do zawartości

Problem z wydrukiem 3D


rafal232

Pomocna odpowiedź

Coś takiego wychodzi

Też podczas tego druku zdzierają się rogi

Ustawiona jest temperatura na głowicy 240 stopni i na stole 100 po zmniejszeniu temperatury (230 stopni) na głowicy przypalenie jest ale już mniejsze ale z to warstwy się nie trzymają

PS. Mam zrobioną komorę

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Co do zawijanie ostrych rogów - zła kalibracja (filament kładziony ciut za wysoko) / filament się w tych miejscach najbardziej kurczy i podwija - używasz czegoś, aby wydruki się trzymały? Jeżeli nie, to nagrzej stół, rozsmaruj ciepłym klejem i:

1) schłodź i cały wydruk na zimnym;

lub (zauważyłem, że nagrzany a zimny stół napręża się w takim stopniu, że zmienia się jakość pierwszej warstwy)

2) pierwsze warstwa na gorąco, a potem wyłączasz grzanie i reszta na "zimnym stole".

Trochę brzydka powierzchnia od spodu (do przeszlifowania), ale stosuję tę metodę i jeszcze ani razu nic się nie odkleiło 🙂

BTW Mam tę samą drukarkę, różne rzeczy się z nią działy, ale mi służy i jestem z niej zadowolony 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Każdy model jest dobry w zależności od budżetu 🙂 Jeżeli chodzi o druk FFF (czyli najpopularniejszy - nakładanie "nitki po nitce") miałem do czynienia z RepRapem za 800 zł - składałem go, najgorzej nie drukuje i działa, ja mam Propoxa, dopłacałem za składanie i też działa 🙂 Jeżeli o RepRapy chodzi, to ważne jest (z moich obserwacji), aby:

-wózek z ekstruderem był metalowy - drukowane się po prostu złamie, szczególnie w transporcie;

-elektronika to RAMPS - ma postać nakładek Arduino Mega+Shield+A4988 - jeżeli się zepsuje, to tylko sobie wymieniasz, bo są to płytki najtańsze i najpopularniejsze;

-wiatraczek na elktronikę, bo MOSFET od grzania stołu się lubi palić 🙂;

-śrubki do regulacji naprężenia pasków zębatych - da się bez nich żyć, ale jest to niesamowicie wygodne.

Jeżeli o RepRapy chodzi, to tyle. Natomiast jeżeli chcesz się zająć drukiem 3D "profesjonalnym" zainteresuj się Zortraxami. Widziałem ich wydruki kiedyś na targach ITM i byłem pod wrażeniem szczegółowości oraz dokładności 🙂 Rzecz jasna to inny poziom cenowy, ale też masz np. śrubę trapezową i stół perforowany, od którego wydruk nie ma szans się odkleić 😉 To na tyle (ale to tylko moje doświadczenie, opinia i zdanie) 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Zmieniłem filament na PLA i puściłem wydruk okazało się że zaczął się rozwarstwiać.

Problemem był nie skalibrowany extruder i podawał o 1,6 mm za mało filamentu, po kalibracji zacząłem drukować ponownie. Najpierw wydrukowałem sześcian 20x20x20 i okazało się że jest fajnie ale ściany są nie równo są delikatnie chropowate (moim zdaniem jest to brak chłodzenia wydruki) i lekko rozjechany wymiar o 0,2 mm jeśli chodzi o wymiary podstawy zrobiłem korektę na panelu drukarki i jest fajnie teraz. Powiedzie czy podczas druku z PLA jest wymagane chłodzenie wydruku ?

Odpowiadając na pytanie użytkownika wn2001, drukuje na szkle pokrytym sokiem z ABS-u, myślę że ta kalibracja powinna rozwiązać problem tego podwijania i rozwarstwiania w ABS-ie, ale czy rozwiąże "przypalanie rogów wydruku"

Ja również jestem zadowolony z drukarki jeśli chodzi o wydruk, nie zajmuje się tym zawodowo. Kalibracja stołu jest czasem wredna i trzeba się trochu na ścierać aby wykalibrować stół ale później już idzie z górki.

Ktoś z was myślał o auto leveling-u stołu (jakoś tak to się pisze) może ktoś ma coś takiego zamontowanego

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Ja drukuję tylko z PLA i nie chłodzę, a jeżeli jest taka potrzeba - stawiam obok, jeszcze w slicerze, słupek - wtedy warstwa na właściwym detalu ma czas się ochłodzić 😉

Kalibrując, daje do druku duży prostokąt jako pierwszą warstwę - wtedy dobrze widać, czy są między liniami szczeliny czy może się nachodzą 🙂

O automatycznym poziomowaniu stołu się nie wypowiem, bo to mi się akurat jedynie obiło o uszy 🙂

EDIT

Poszperałem trochę i zerknij na to - https://botland.com.pl/czujniki-magnetyczne/7270-indukcyjny-czujnik-zblizeniowy-lj18a3-8-zbx-8mm-6-36v.html oraz na http://www.instructables.com/id/Enable-Auto-Leveling-for-your-3D-Printer-Marlin-Fi/

Wniosek - istnieje taka możliwość, ale jak to będzie działać to nie wiem 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

wn2001, polecam poczytać jak działa automatyczna kalibracja stołu w oryginalnej Prusie MK2. Jest tam kalibracja, która "potrafi naprawić" problemy występujące na wszystkich 3 osiach. Przykład:

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.