Skocz do zawartości

Raspberry - pytania zielonego, czyli jak zacząć, w czym programować


marcin82w

Pomocna odpowiedź

Cześć wszystkim.

Jakiś czas temu zacząłem przygodę z programowaniem 8-bitowych mikrokontrolerów AVR, niedawno zacząłem również sięgać do 32-bitowych z rodziny STM32. Kilka dni temu celem bliższego zapoznania się zamówiłem sobie Raspberry Pi 3.

I tu pytanie do ludzi znających RPi i podobne platformy, jak zacząć i przede wszystkim w czym programować PRi. W tym temacie jestem kompletnie zielony a chciałbym bliżej zaprzyjaźnić się z PRi, obsługą GPIO jak i dostępnych interfejsów komunikacyjnych. Dysponuję kilkunastoma czujnikami od arduino i to je chciałbym wykorzystać do testów. Zdaję sobie sprawę że użycie raspberry do odczytu i wyświetlenia temperatury to jak użycie armaty na muchę, ale podkreślam że chcę poznać bliżej obsługę GPIO i dostępne interfejsy komunikacyjne.

Samo programowanie - znam już C i trochę C++, nie chciałbym sięgać do pythona, wolałbym się skupić na tym co już mam opanowane i przyzwoicie znam.

Proszę o bliższe wprowadzenie w temat RPi, programowania i obsługi GPIO. Mile widziane polskojęzyczne lektury.

Link do komentarza
Share on other sites

przede wszystkim w czym programować PRi

Chyba sobie sam odpowiedziałeś na to pytanie pisząc

wolałbym się skupić na tym co już mam opanowane i przyzwoicie znam.

??

Co do kursu to jest chociażby na Forbocie: https://forbot.pl/blog/artykuly/programowanie/raspberry-pi-w-robotyce-amatorskiej-1-wprowadzenie-id1254

Dotyczy co prawda wersji 1, ale powinieneś sobie poradzić. W części trzeciej masz opisaną opsługę GPIO i interfejsów komunikacyjnych.

Link do komentarza
Share on other sites

Będą też kursy dot. opisu sprzętowego oraz programowania w języku c++ i może jeszcze w innych. Ja uważam, że wydajnym językiem jest c++. Program skompilowany i zlinkowany na daną architekturę powinien być najwydajniejszym. Aczkolwiek inne języki mogą być również ciekawe.

Link do komentarza