Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie - 3 arduino pro mini oraz 18 serw


Andulval

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich, nazywam się Michał.

Od razu zaznaczam że jestem początkującym w tematyce elektroniki i arduino.

Chcę zrobić robota-pająka, który ma 6 nóg, po 3 serwa na każdą, który ma być sterowany 3 płytkami arduino pro mini [ATMEGA168 5V 16MHz] (każda z nich ma 6 wyjść PWN, wieć steruje po dwie nogi robota).

serwa zasilane są z zasilacza 12v 3.33A, obniżone napiecie przez przewornice step-down, natomiast wszystkie arduina są zasilane z jednego źródła jakim jest zasilacz 5V. Wszystkie uziemienia są połaczone.

Przed połączeniem wszystkiego sprawdziłem osobno działanie poszczególnych elementów.

Jednak problem zaczął się gdy podpiąłem wszystko - wtedy nogi 'wyginają się' w nienaturalny sposób - serwa chcą wyjść poza zakres 180 stopni (serwa maja zakres pracy 0-180 stopni) i co ciekawe wszystkie w tą samą stronę.

Jeśli podepne po 3 piny PWN do kazdego z arduino wtedy działa, ale jeśli w trakcie pracy odłacze zasilanie serw i ponownie je podłacze - znowu serwa warjują.

Co do budowy: wyjscia wszystkich serw (vcc, gnd i sygnal sterujący) są bardzo blisko siebie, są ustawione gniazdo przy gnieździe dla zaoszczędzenia miejsca - czy mogą powstać przez to aż takie zakłócenia? a może jest jakaś inna przyczyna?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link do komentarza
Share on other sites

Jakie to serwa dokładnie?

Możesz pokazać jakiś minimalny kod, który demonstruje problem (a który da się uruchomić i sprawdzić)?

Wiesz, że 18 serw możesz spokojnie wysterować jednym Pro Mini?

[ Dodano: 26-07-2016, 11:21 ]

Zakładam, że nie dysponujesz żadnym oscyloskopem, analizatorem logiki albo choćby multimetrem z pomiarem częstotliwości?

[ Dodano: 26-07-2016, 11:24 ]

Jeszcze jedno. Weź multimetr i zmierz napięcie wychodzące z tej przetwornicy w obu przypadkach (kiedy działa i kiedy nie działa). Jaka to przetwornica? Ile prądu może dać?

Link do komentarza
Share on other sites