Skocz do zawartości

Akumulatorki


Gość dexter-1000

Pomocna odpowiedź

Gość dexter-1000

Jako, że jestem programistą nie elektronikiem zapisałem się tutaj, żeby zadać Wam trochę głupich pytań 🙂

Oczywiście takich, na które sam nie znallazłem odpowiedzi (bo są zbyt trudne lub co gorsza zbyt oczywiste stąd nikt nawet nie podjął sie ich opisania).

Więc tak - zasilanie robota.

1. Przeglądając sklepy widzę wyspecjalizowane akumulatorki do robotów, ale podejrzanie drogie - czy dobrze myślę, że to zwykłe akumulatorki sklejone razem jakąś taśmą ? Więc moż elepiej nie przepłacać i kupić koszyczek na zwyczajne akumulatorki AA / AAA ?

2. Mimo wszystko czasem w tych wyspecjalizowanych akumulatorkach widzę wejście do podładowania. Czy można ładować takie zwyczajne AA / AAA nie w ładowarce ale tez poprzez takie wejście ? Jak wygląda budowa czegoś takiego ? Chodzi o to że jak kupię koszyczek + AA to żeby nie wyciągać z robota baterii za każdym razem, tylko żeby sam się ładował z jakiejś stacji dokującej którą bym zbudował z istniejącej ładowarki.

Link do komentarza
Share on other sites

1 Raczej nie podejrzewam że są to akumulatorki LI-on lub Litowo polymerowe (nie wiem czy dobrze napisałem ). Choć fakt można też sobie taką baterie zrobić z koszyczka z akumulatorkami ale będzie ona więcej ważyć a pojemność nie wiem czy będzie większa podejrzewam że mniejsza.

2. Z ładowaniem to niema problemu Po prostu robisz podłączenie zasilania na jakiś wtyk. A potem robisz ładowarkę z jakiegoś zasilacza po prostu stabilizujesz napięcie i dajesz ograniczenie prądowe na takie jakie wytrzyma bateria przy ładowaniu.

Link do komentarza
Share on other sites

Myślę, że koledze chodzi o akumulatory modelarskie - jeśli tak, to one są drogie, dlatego, że mają wielką wydajność prądową (co w małych robotach nie jest przydatne) i dużą pojemność.

Ja korzystam tylko z Li-Ion - mają dużą pojemność względem wagi, są małe i można kupić za ok. 4-6zł sztuka.

Link do komentarza
Share on other sites